8 savjeta kako smanjiti stopu napuštanja košarice

  • Objavljeno: 27/02/2023
  • Zadnji update: 27/02/2023
8 savjeta kako smanjiti stopu napuštanja košarice

Napuštanje košarice događa se kada kupac doda proizvode u svoju online košaricu, ali ne dovrši svoju kupnju. Neki od tih kupaca se više nikad niti ne vraćaju u vašu online trgovinu. Napuštanja košarice puno češća nego to što zaista mislite. Visoka stopa napuštanja košarice = velik gubitak prihoda.

Istraživanje Baymard Instituta je pokazalo kako prosječna stopa napuštanja košarice iznosi šokantnih 70%. Drugim riječima, 7 od 10 kupaca koji su dodali proizvode u košaricu, tijekom kupnje će napustiti košaricu i odustati od kupovine.

Kako izračunati stopu napuštanja košarice?

Stopa napuštanja košarice izračunava se dijeljenjem broja započetih prodaja (dodanih u košaricu) i ukupnog broja izvršenih transakcija (sve kupovine koje su uspješno naplaćene), a zatim rezultat pomnožite sa 100 da biste dobili svoju stopu napuštanja.

Stopa napuštanja košarice = (broj dodanih u košaricu / ukupan broj izvršenih transakcija) × 100

Npr. ako je u jednom tjednu 500 kupaca izvršilo kupovinu, a 150 ih je napustilo košaricu, stopa napuštanja bila bi: (150 / 500)×100 = 30%  

Praćenje analitike stope napuštanja košarice može vam pomoći da prepoznate trendove i prilagodite svoju web trgovinu zahtjevima kupaca s ciljem povećanja broja konverzija.

Iako je nemoguće u potpunosti eliminirati napuštanje košarice, nemojte paničariti! Uz ovih 8 savjeta možete smanjiti napuštanje košarice:

1. Pojednostavite postupak naplate

Jednostavan, brz i razumljiv proces kupovine uvelike pomaže u smanjenju stope napuštanja košarice. Pobrinite se da vaš postupak naplate nema previše koraka i da je jednostavan. Uključite traku napretka kako bi vaši kupci znali gdje se nalaze na kojem su koraku kupovine i koliko još imaju do kraja. Omogućite kupovinu bez registracije (kao gost) kako biste novim kupcima olakšali proces kupovine. Određeni postotak kupaca zazire od kreiranja još jednog korisničkog računa u nizu. Olakšajte im.

2. Omogućite više opcija plaćanja

Ponudite veću fleksibilnost uz više opcija plaćanja kako bi kupcima olakšali dovršetak kupovine. Osim debitnih i kreditnih kartica (Visa, Maestro, Mastercard, American Express, Diners) plaćanja pouzećem i Internet bankarstvom, razmotrite i nove inovativne metode poput PayPal-a, Keks Pay-a, Apple Pay-a, Google Pay-a i plaćanja kriptovalutama putem PayCeka koji si sve popularniji među mlađom generacijom.

3. Omogućite više opcija dostave

Osim više opcija plaćanja, najnoviji trend u e-commerce industriji je i ponuditi više opcija dostave. Dopustite kupcu da sam odluči koju opciju dostave želi koristiti i po kojoj cijeni. Što ste više fleksibilniji to bolje. I svako ne zaboravite jasno komunicirati vrijeme dostave. Današnji kupci žele znati kada im točno paket stiže, najmanje što žele je iz dana u dan iščekivati kurira.

4. Unaprijed prikažite troškove dostave

Neka vaši troškovi dostave budu jasno i transparentno naglašeni na samom početku procesa kupovine. Ako kupca tek pred krajem postupka naplate obavijestite o dodatnim troškovima velika je mogućnost da će se osjećati prevarenim i napustiti košaricu. Ako je moguće, ponudite opciju besplatne dostave kako biste potaknuli kupce da dovrše kupovinu.

5. Koristite automatizirani e-mail prilikom napuštanja košarice

Jedna od najučinkovitijih marketinških metoda koja generira prihod i koja vraća vaše kupce tamo gdje su stali je definitivno automatizirani e-mail o napuštanju košarice. Ako još uvijek ne koristite neki od alata za izradu newslettera, pravo je vrijeme da počnete. Najbolje od svega je što je izrada newslettera besplatna, nudi gotove predloške, automatizaciju određenih procesa (u ovom slučaju e-mail o napuštanju košarice), testiranje, zakazivanje objava, statistiku i još mnogo toga. Automatiziranim e-mailom podsjećate kupce na artikle koji su ostavili u košarici, možete im ponuditi kod za popust ili drugi poticaj kako bi dovršili kupnju.

6. Koristite remarketing kampanje

Remarketing kampanje omogućuju prikazivanje oglasa osobama koje su posjetile vašu web trgovinu, s ciljem poticanja daljnjeg kontakta i učvršćivanjem odluke o kupovini. Imajte na umu da je veća vjerojatnost kako će osoba koja je već posjetila vašu web trgovinu postati vaš kupac, prije nego ona osoba koja ju nikad nije posjetila. Iz tog razloga potrebno je tog istog kupca podsjetiti na prethodnu kupovinu kako bi znao nastaviti tamo gdje stao. Remarketing je moguće koristiti uz uslugu plaćenog oglasa na društvenim mrežama (npr. putem Facebook Pixela) i Google-u (putem Google oglasa) za što vam je potrebno malo više vještine, no kada ih savladate svakako će se isplatiti.

7. Poboljšajte brzinu vašeg web shopa

Spora web trgovina može izazvati frustracije i odvratiti kupce od dovršetka kupnje. Ažurirajte svoju web stranicu, optimizirajte brzinu smanjenjem slika, smanjenjem broja skripti i nepotrebnih dodataka koje ne koristite i korištenjem mreže za isporuku sadržaja, odnosno Content Delivery Network-a (CDN).

8. Dodajte recenzije drugih korisnika

Kupci vole čitati recenzije kada nisu sigurni koji bi proizvod kupili. Dodavanje recenzija u opis proizvoda gradite povjerenje i vjerodostojnost i potičete kupce da dovrše kupovinu.

Primjenom ovih strategija možete smanjiti napuštanje košarice i povećati šansu za pretvaranje kupca u lojalnog potrošača. Napuštanje košarice je odličan način da potencijalnom kupcu skrenete pažnju na sebe. Učinite to već danas.

Imate za nas neki projekt?

Novosti i objave

Go to top