8 savjeta kako smanjiti stopu napuštanja košarice

  • 27/02/2023
8 savjeta kako smanjiti stopu napuštanja košarice

Napuštanje košarice događa se kada kupac doda proizvode u svoju online košaricu, ali ne dovrši svoju kupnju. Neki od tih kupaca se više nikad niti ne vraćaju u vašu online trgovinu. Napuštanja košarice puno češća nego to što zaista mislite. Visoka stopa napuštanja košarice = velik gubitak prihoda.

Istraživanje Baymard Instituta je pokazalo kako prosječna stopa napuštanja košarice iznosi šokantnih 70%. Drugim riječima, 7 od 10 kupaca koji su dodali proizvode u košaricu, tijekom kupnje će napustiti košaricu i odustati od kupovine.

Kako izračunati stopu napuštanja košarice?

Stopa napuštanja košarice izračunava se dijeljenjem broja započetih prodaja (dodanih u košaricu) i ukupnog broja izvršenih transakcija (sve kupovine koje su uspješno naplaćene), a zatim rezultat pomnožite sa 100 da biste dobili svoju stopu napuštanja.

Stopa napuštanja košarice = (broj dodanih u košaricu / ukupan broj izvršenih transakcija) × 100

Npr. ako je u jednom tjednu 500 kupaca izvršilo kupovinu, a 150 ih je napustilo košaricu, stopa napuštanja bila bi: (150 / 500)×100 = 30%  

Praćenje analitike stope napuštanja košarice može vam pomoći da prepoznate trendove i prilagodite svoju web trgovinu zahtjevima kupaca s ciljem povećanja broja konverzija.

Iako je nemoguće u potpunosti eliminirati napuštanje košarice, nemojte paničariti! Uz ovih 8 savjeta možete smanjiti napuštanje košarice:

1. Pojednostavite postupak naplate

Jednostavan, brz i razumljiv proces kupovine uvelike pomaže u smanjenju stope napuštanja košarice. Pobrinite se da vaš postupak naplate nema previše koraka i da je jednostavan. Uključite traku napretka kako bi vaši kupci znali gdje se nalaze na kojem su koraku kupovine i koliko još imaju do kraja. Omogućite kupovinu bez registracije (kao gost) kako biste novim kupcima olakšali proces kupovine. Određeni postotak kupaca zazire od kreiranja još jednog korisničkog računa u nizu. Olakšajte im.

2. Omogućite više opcija plaćanja

Ponudite veću fleksibilnost uz više opcija plaćanja kako bi kupcima olakšali dovršetak kupovine. Osim debitnih i kreditnih kartica (Visa, Maestro, Mastercard, American Express, Diners) plaćanja pouzećem i Internet bankarstvom, razmotrite i nove inovativne metode poput PayPal-a, Keks Pay-a, Apple Pay-a, Google Pay-a i plaćanja kriptovalutama putem PayCeka koji si sve popularniji među mlađom generacijom.

3. Omogućite više opcija dostave

Osim više opcija plaćanja, najnoviji trend u e-commerce industriji je i ponuditi više opcija dostave. Dopustite kupcu da sam odluči koju opciju dostave želi koristiti i po kojoj cijeni. Što ste više fleksibilniji to bolje. I svako ne zaboravite jasno komunicirati vrijeme dostave. Današnji kupci žele znati kada im točno paket stiže, najmanje što žele je iz dana u dan iščekivati kurira.

4. Unaprijed prikažite troškove dostave

Neka vaši troškovi dostave budu jasno i transparentno naglašeni na samom početku procesa kupovine. Ako kupca tek pred krajem postupka naplate obavijestite o dodatnim troškovima velika je mogućnost da će se osjećati prevarenim i napustiti košaricu. Ako je moguće, ponudite opciju besplatne dostave kako biste potaknuli kupce da dovrše kupovinu.

5. Koristite automatizirani e-mail prilikom napuštanja košarice

Jedna od najučinkovitijih marketinških metoda koja generira prihod i koja vraća vaše kupce tamo gdje su stali je definitivno automatizirani e-mail o napuštanju košarice. Ako još uvijek ne koristite neki od alata za izradu newslettera, pravo je vrijeme da počnete. Najbolje od svega je što je izrada newslettera besplatna, nudi gotove predloške, automatizaciju određenih procesa (u ovom slučaju e-mail o napuštanju košarice), testiranje, zakazivanje objava, statistiku i još mnogo toga. Automatiziranim e-mailom podsjećate kupce na artikle koji su ostavili u košarici, možete im ponuditi kod za popust ili drugi poticaj kako bi dovršili kupnju.

6. Koristite remarketing kampanje

Remarketing kampanje omogućuju prikazivanje oglasa osobama koje su posjetile vašu web trgovinu, s ciljem poticanja daljnjeg kontakta i učvršćivanjem odluke o kupovini. Imajte na umu da je veća vjerojatnost kako će osoba koja je već posjetila vašu web trgovinu postati vaš kupac, prije nego ona osoba koja ju nikad nije posjetila. Iz tog razloga potrebno je tog istog kupca podsjetiti na prethodnu kupovinu kako bi znao nastaviti tamo gdje stao. Remarketing je moguće koristiti uz uslugu plaćenog oglasa na društvenim mrežama (npr. putem Facebook Pixela) i Google-u (putem Google oglasa) za što vam je potrebno malo više vještine, no kada ih savladate svakako će se isplatiti.

7. Poboljšajte brzinu vašeg web shopa

Spora web trgovina može izazvati frustracije i odvratiti kupce od dovršetka kupnje. Ažurirajte svoju web stranicu, optimizirajte brzinu smanjenjem slika, smanjenjem broja skripti i nepotrebnih dodataka koje ne koristite i korištenjem mreže za isporuku sadržaja, odnosno Content Delivery Network-a (CDN).

8. Dodajte recenzije drugih korisnika

Kupci vole čitati recenzije kada nisu sigurni koji bi proizvod kupili. Dodavanje recenzija u opis proizvoda gradite povjerenje i vjerodostojnost i potičete kupce da dovrše kupovinu.

Primjenom ovih strategija možete smanjiti napuštanje košarice i povećati šansu za pretvaranje kupca u lojalnog potrošača. Napuštanje košarice je odličan način da potencijalnom kupcu skrenete pažnju na sebe. Učinite to već danas.

Imate za nas neki projekt?

Novosti i objave

  • Bespovratni vaučeri za digitalizaciju u 2023. godini
    Bespovratni vaučeri za digitalizaciju u 2023. godini

    Bespovratni vaučeri za digitalizaciju namijenjeni su malim i srednjim poduzetnicima s ciljem povećanja digitalne osviještenosti i konkurentnosti. Sredstva se osiguravaju kroz Nacionalni plan za oporavak i otpornost a natječaj će uskoro biti objavljen na web stranici Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

    Opširnije
  • Što je remarketing?
    Što je remarketing?

    Sigurno vam je poznat osjećaj da netko prati vašu aktivnost na Internetu. Posvuda vam se prikazuju oglasi proizvoda koje ste nedavno pretraživali. Gdje vi, tuda i vaši proizvodi. Upravo to je remarketing.

    Opširnije
  • Zašto apartmani i kuće za odmor (iznajmljivači) trebaju vlastitu web stranicu?
    Zašto apartmani i kuće za odmor (iznajmljivači) trebaju vlastitu web stranicu?

    Zasigurno se pitate zašto jednom iznajmljivaču uz sve dostupne online rezervacijske kanale prodaje poput Booking.com-a, Airbnb-a, Expedia-e, HomeAway-a i sl. treba i vlastita web stranica?

    Opširnije
  • 7 jednostavnih koraka kako izraditi newsletter
    7 jednostavnih koraka kako izraditi newsletter

    Newsletter, odnosno e-mail marketing je odličan kanal digitalnog marketinga za izravnu komunikaciju s potencijalnim kupcima koji je često podcijenjen. Većina web shopova na svojim stranicama ima formular za prijavu na newsletter, a rijetki iz njega znaju na pravi način izvući maksimum – zainteresirati i nagovoriti kupca na akciju!

    Opširnije
  • Kompletan vodič za pripremu vašeg web shopa za božićnu kupovinu
    Kompletan vodič za pripremu vašeg web shopa za božićnu kupovinu

    Možda vam se čini da je Božić daleko, no božićni asortiman je već na policama trgovinama. Božićna kupovina predstavlja značajan dio prihoda kako za fizičke tako i za web trgovine. Kako biste ostali ispred konkurencije i učinili ovu blagdansku sezonu najjačom do sada, donosimo vam kompletan vodič kako bi vaš web shop bio spreman za nadolazeće shopping ludilo.

    Opširnije
  • Kako odabrati društvenu mrežu na kojoj ćete se oglašavati u 2023. godini?
    Kako odabrati društvenu mrežu na kojoj ćete se oglašavati u 2023. godini?

    Social media marketing ili marketing na društvenim mrežama danas je neizostavan alat svakog poduzetnika koji želi povećati svoju online prisutnost kako bi dopro do čim više potencijalnih kupaca i klijenata.

    Opširnije
  • Prestashop Payment Gateway - T-Com PayWay i WSPay modul
    Prestashop Payment Gateway - T-Com PayWay i WSPay modul

    Razvili smo T-Com PayWay i WSPay payment modul za PrestaShop. Testirano na Zadnjoj verziji PrestaShopa 1.7.8.7

    Opširnije
  • Kako napisati opis proizvoda koji prodaje?
    Kako napisati opis proizvoda koji prodaje?

    Dobro napisan opis proizvoda na web shopu jednako je važan kao i dobar web dizajn, privlačne fotografije i intuitivno korisničko iskustvo. Ako su vaši opisi proizvoda napisani privlačnim jezikom i dobro SEO optimizirani, prenijet ćete informaciju kupcu i povećat ćete šansu za prodaju vaših proizvoda na web shopu.

    Opširnije
  • Zašto je SEO maraton, a ne sprint?
    Zašto je SEO maraton, a ne sprint?

    Google-u ne možete platiti da budete prvi na stranici, a da ispred ne piše „Ad“. Upravo te neplaćene, organske pozicije zaslužuju se kvalitetom, a za njih je zaslužan upravo SEO!

    Opširnije
  • T-Com PayWay Payment Gateway - HT Payway API za Woocommerce + dvojni prikaz cijena
    T-Com PayWay Payment Gateway - HT Payway API za Woocommerce + dvojni prikaz cijena

    Plugin je testiran na WP 6.0.1 && WooCommerce 6.7.0. Dodatno se šalju parametri za dvojni prikaz cijena (IntCurrency, IntAmount).

    Opširnije
  • Plugin KEKS Pay za OpenCart 3.x.x.x, 4.x.x.x
    Plugin KEKS Pay za OpenCart 3.x.x.x, 4.x.x.x

    Plugin KEKS Pay za OpenCart nudi vam jednostavno i brzo plaćanje putem KEKS Pay aplikacije bez dosadnog upisivanja brojeva kreditnih kartica i dodatnih autentikacija.

    Opširnije
  • E-commerce trendovi za 2022/2023
    E-commerce trendovi za 2022/2023

    Svijet web trgovine razvija se nevjerojatnom brzinom. Očekuje se da će globalni prihodi od prodaje u 2022. godini premašiti 5.4 milijardi $ i činiti 20,4% ukupnog maloprodajnog prometa, što je porast od gotovo 500% od 2014. godine.

    Opširnije
  • Clutch uvrstio AG mediu na listu vodećih E-commerce development tvrtki u Hrvatskoj
    Clutch uvrstio AG mediu na listu vodećih E-commerce development tvrtki u Hrvatskoj

    Prema ocjenama klijenata, platforma Clutch svrstala nas je na listu vodećih E-commerce development tvrtki u Hrvatskoj za 2022 godinu. AG media je web dizajn agencija specijalizirana za izradu web shopova s višegodišnjim iskustvom u izradi kompleksnih i unikatnih internet projekata

    Opširnije
  • Zakonski propisi za pokretanje web shopa
    Zakonski propisi za pokretanje web shopa

    Kako bi vaše poslovanje putem web shopa bilo čim jednostavnije, bez dodatnih neočekivanih troškova a istovremeno zakonito i pravilno postoji cijeli niz propisa i odredbi koje sukladno važećim zakonima trebate uzeti u obzir prilikom pokretanja web shopa. U ovom tekstu donosimo vam kompletan vodič zakonskih propisa kojima je regulirano poslovanje web shopa.

    Opširnije
  • Antikvarijat Biblos – 60% više prometa i prodaje uz pomoć novog web shopa
    Antikvarijat Biblos – 60% više prometa i prodaje uz pomoć novog web shopa

    U ovom blogu saznat ćete kako smo za Antikvarijat Biblos izradili profesionalni web shop koji donosi rezultate, koji je prilagođen korisniku svojom funkcionalnošću i jednostavnošću, odlično izgleda a istovremeno je jednostavan za korištenje administratorima koji će redovno raditi na ažuriranju sadržaja.

    Opširnije
  • Novost kod iskazivanja akcijskih cijena na web shopu
    Novost kod iskazivanja akcijskih cijena na web shopu

    Nova pravila za iskazivanje akcijskih cijena vrijede za prodaju u fizičkim prodavaonicama, ali i za web- shopove, a njihovo se nepoštivanje smatra zavaravanjem potrošača, koje je zakonski kažnjivo od 28.5.2022. na dalje.

    Opširnije
  • Koliko košta izrada web shopa?
    Koliko košta izrada web shopa?

    Prilikom izrade web shopa najčešće vrijedi ona „koliko para, toliko muzike“, jer cijena jednog web shopa najviše ovisi o vašim potrebama, jasno definiranim ciljevima poslovanja te veličini i složenosti samog web shopa.

    Opširnije
  • 10 ideja za vaš web shop blog
    10 ideja za vaš web shop blog

    Pisanje bloga je izvrstan marketinški alat za vaš web shop. Objavljivanjem kvalitetnih i zanimljivih blogova uz promišljenu strategiju pisanja možete znatno poboljšati vašu poziciju na tražilicama, izgraditi kvalitetan odnos s potencijalnim kupcima, povećati promet prema vašem web shopu i u konačnici potaknuti prodaju.

    Opširnije
  • Zašto je Google Business Profile bitan?
    Zašto je Google Business Profile bitan?

    Google Business Profile je besplatan alat za lokalni marketing koji vam omogućuje da svoju tvrtku predstavite na Google tražilici i Google Kartama. Posebno je koristan svim tvrtkama koje imaju fizičke trgovine.

    Opširnije
  • Koliko često moram ažurirati web stranicu?
    Koliko često moram ažurirati web stranicu?

    Redovno ažuriranje web stranice poboljšat će vašu online prisutnost bez obzira imate li web shop, korporativnu web stranicu ili blog. Kako biste ostali konkurentni na današnjem vrlo konkurentnom online tržištu, vaša web stranica mora biti u korak s vremenom u pogledu dizajna, funkcionalnosti i sadržaja.

    Opširnije
  • Zašto uložiti u izradu web shopa?
    Zašto uložiti u izradu web shopa?

    Razvoj tehnologije i brzina interneta uvelike su promijenile naše ponašanje. Od internetske televizije na zahtjev, streaming platformi poput Netflixa i internetskih igara, no najraširenija usluga dostupna svima s internetskom vezom je mogućnost kupovine putem web shopa.

    Opširnije
  • Kako prilagoditi web shop za uvođenje eura?
    Kako prilagoditi web shop za uvođenje eura?

    U ovom tekstu doznat ćete kako prilagoditi web shop za uvođenje eura, odnosno što je sve potrebno optimizirati na web shopu kako bi vam prijelazno razdoblje dvojnog iskazivanja cijena prošlo što bezbolnije.

    Opširnije
  • Glazbena-kutija.hr je WRA2021 Web Retailer Award pobjednik!
    Glazbena-kutija.hr je WRA2021 Web Retailer Award pobjednik!

    Glazbena-kutija.hr je kao web retailer i naš klijent osvojio prvo mjesto WRA2021 natjecanja u kategoriji Specialised stores & services u organizaciji jeftinije.hr.

    Opširnije
  • AG media postala Google Partner :-)
    AG media postala Google Partner :-)

    Kvalificirali smo se kao Google Partner i postali smo certificirana Google Ads agencija specijalizirana za Oglašavanje na pretraživačkoj mreži.

    Opširnije
  • Fiskalizacija računa -> Open Cart -> Solo
    Fiskalizacija računa -> Open Cart -> Solo

    Ukoliko već niste čuli, Solo je super jednostavan i oku ugodan alat s kojim možete voditi svoje poslovanje bez muke.

    Opširnije
  • Why Higher Quality Means Lower Costs
    Why Higher Quality Means Lower Costs

    It may sound like a controversy, but indeed, higher quality leads to lower costs. According to Heizer & Render (2011), Cost of Quality (CQS) is the cost of delivering low quality product or service.

    Opširnije
Go to top