7 jednostavnih koraka kako izraditi newsletter

  • 29/11/2022
7 jednostavnih koraka kako izraditi newsletter
Newsletter, odnosno e-mail marketing je odličan kanal digitalnog marketinga za izravnu komunikaciju s potencijalnim kupcima koji je često podcijenjen. Većina web shopova na svojim stranicama ima formular za prijavu na newsletter, a rijetki iz njega znaju na pravi način izvući maksimum – zainteresirati i nagovoriti kupca na akciju!

Najbolji dio? Izrada newslettera može biti potpuno besplatna! Uz malo uloženog truda i vremena bez problema možete izraditi newsletter koji će kupci rado otvarati i voljeti.

Kako bismo vam olakšali početne korake, u ovom smo članku pokrili sve što vam je potrebno za kreiranje newslettera:

1. Definirajte ciljeve i strategiju vašeg newslettera

Prije nego što krenete u izradu newslettera, trebali biste definirati svoje ciljeve i strategiju. Uspješni newsletteri su usmjereni na cilj, specifičnu publiku i podržavaju veću marketinšku strategiju.

Prvi korak u stvaranju newslettera je planiranje. Pri planiranju si postavite ova pitanja:  

  • Koja je moja ciljna publika i koje su njihove potrebe?
  • Koji su ciljevi mog newslettera? (Generirati više prometa na web stranicu, povećati prodaju, izgraditi bolje odnose s klijentima, stvoriti vjernu publiku za svoj sadržaj i sl.)
  • Koju vrstu sadržaja šaljem svojim pretplatnicima? (Ekskluzivne ponude, promotivni sadržaj, novi članci na blogu, novosti o firmi i sl.)
  • Koliko često ću slati svoje newslettere? (Ne budite naporni, najmanje što želite je da s kupci zapamte u negativnom smislu)
  • Što moji pretplatnici dobivaju od mojih newslettera? Koja je moja prepozicijska vrijednost? (Zašto bi se kupac pretplatio baš na moj newsletter?)

Koja je dodana vrijednost vašeg newslettera?

Glavni prioritet prilikom kreiranja newslettera trebao bi biti pružanje dodane vrijednosti vašim pretplatnicima. Ako vaše newsletter kampanje ne nude ništa osim promotivnog sadržaja, vaše stope otvaranja i stope klikova će patiti.

Svojim newsletterima možete dodati vrijednost na sljedeće načine:

  • Kreiranjem personaliziranih ponuda i popusta putem automatizacije emaila
  • Skretanjem pažnje na korisni sadržaj na vašoj web stranici (novi članci na blogu, vodiči s uputama i sl.)
  • Povezivanjem sa zatvorenim sadržajem (e-knjige, materijali za obuku, alati ili predlošci i sl.)

Slanje newslettera u redovnim intervalima i usavršavanje imidža, glasa i tona vašeg brenda pomaže u vjerodostojnosti i pouzdanosti newslettera. Tako ćete kod vaših pretplatnika stvoriti naviku da u inbox primaju istinski vrijedan sadržaj koji žele otvoriti.

2. Odaberite alat za izradu newslettera

Kada definirate ciljeve, strategiju i publiku, vrijeme je da odabere alat za izradu newslettera. Na tržištu postoje odlični besplatni alati koji su intuitivni za korištenje kao što su Mailchimp, SendInBlue ili Campaign Monitor.

Uz pomoć navedenih alata lako ćete kreirati dizajn vašeg newslettera u svega par klikova jer vam se nude gotovi dizajnerski predlošci koje možete preurediti i posložiti onako kako vi to želite.

Osim toga, na raspolaganju vam je cijeli sustav podrške uz koji možete organizirati i pratiti vaše newsletter kampanje, kreirati personalizirane newslettere, automatizirati određene procese, zakazati vrijeme objave, testirati i pratiti statistiku.

3. Tko je vaša publika?

Znate li kome šaljete vaš newsletter? Vaši pretplatnici na newsletter moraju dati svoj pristanak (obično putem obrasca za prijavu), nikada ne dodajte pretplatnike bez njihove prethodne suglasnosti. Ova praksa ne samo da pomaže u isporuci newslettera, već je i obavezna prema pravilima o privatnosti i GDPR-u.

Nikad, ali nikad ne kupujte popis pretplatnika. Tako smanjujete autoritet kao pošiljatelj a rezultat je niska stopa isporuke newslettera. Dvostruke prijave na newsletter puno su učinkovitija i odgovornija strategija za izgradnju popisa primatelja.

Šaljete li vaš newsletter mlađoj ili starijoj publici? Odakle su? Što vole? Kada i kako kupuju? Da li ih nešto muči ili brine? Važno je znati kojim ćete se tonom obratiti svojoj publici kao i koju vrstu sadržaja ćete im slati. U protivnom ćete se suočiti s mnogo odjava s vaše newsletter liste.

4. Napravite obrazac za prijavu

Privucite nove pretplatnike da uspostave trajnu vezu s vama tako da se pretplate na vaš newsletter. Budite kreativni, nitko ne želi još jedan mail u inboxu ako od njega nema konkretnu korist.  

Loš primjer: Prijavi se na naš newsletter
Dobar primjer: Prijavi se na newsletter i ostvari 10% popusta na prvu kupnju!

Gdje ugraditi obrazac za prijavu:

  • Na vašu naslovnu stranicu (možete kreirati skočni prozor ili ugraditi trajni obrazac za prijavu u zaglavlju vaše stranice)
  • Na stranicu naplate (potaknite vaše kupce na prijavu)
  • Na blog (nikad ne podcjenjujte snagu organskog rasta!)
  • Na društvene mreže (ne zaboravite na vaše pratitelje, vjerojatno će biti zainteresirani)

5. Kreirajte svoju kampanju

Kreirajte privlačan naslov newslettera

Naslov je ono što vaši pretplatnici prvo vide, zato se potrudite napisati najbolje što možete.  U naslovu recite što se nalazi u newsletteru, budite kratki i jasni i zainteresirajte pretplatnike da otvore vaš mail.

Dizajnirajte vaš newsletter

Slijedi zabavni dio – dizajn vašeg newslettera! Alati za izradu newslettera imaju jednostavne i intuitivne uređivače na principu drag & drop uz pomoć kojih možete brzo i jednostavno izraditi privlačne kampanje profesionalnog izgleda. Možete koristiti već gotove predloške, ali ih možete i preurediti i posložiti onako kako vama najviše odgovara.

Što uključiti u newsletter?

Kako biste bili dosljedni i vjerodostojni, uskladite dizajn vašeg newslettera s vašim vizualnim identitetom koji stvarate putem drugih kanala. Uključite svoj logo, prilagodite fontove, paletu boja itd. kako biste jednostavno i dosljedno stvarali sadržaj za svoj newsletter.  

Počnite s najvažnijim informacijama

Koristite pravilo obrnute piramide kako biste pomogli svojim pretplatnicima da izvuku najviše iz vašeg newslettera. Pravilo obrnute piramide koristi se u novinarstvu a odnosi se na taktiku pisanja koja započinje najvrjednijim sadržajem, a nastavlja se popratnim detaljima i informacijama.

Ovo pravilo dobro funkcionira na digitalnim kanalima jer je pažnja čitatelja kratka. Kada čitatelji otvore vaš newsletter često nemaju vremena pročitati sve do najsitnijeg detalja. Zato bi posebne ponude, novosti i predstavljanje novih proizvoda trebali biti prva stvar koju ćete pročitati.

Ova struktura ne znači nužno da će vaši pretplatnici zanemariti ostatak vašeg sadržaja. Ako ništa drugo, osvojit ćete ih na prvu tako što ćete im skrenuti pozornost na ono što žele.

Ne zaboravite, sadržaj newslettera mora biti kratak, jasan, aktualan i gramatički točan.

CTA

CTA (call to action), odnosno poziv na akciju je najvažniji element vašeg newslettera. Poziv na akciju je najčešće riječ ili kratka fraza kojom uvjeravamo pretplatnika da djeluje u onom smjeru u kojem mi to želimo.  Npr. želimo da se kupci pretplate na naš newsletter, da kupe nešto, da nas nazovu, pročitaju naš novi blog i sl.

Kako napraviti uspješan CTA gumb:

  • Odaberite boju koja se ističe od ostatka newslettera
  • Koristite riječi koje potiču pretplatnike na akciju
  • Postavite ga na strateško mjesto – mora biti vidljiv čitateljima, ali ne smije previše ometati korisničko iskustvo

CTA linkovi su najučinkovitiji kada ciljate određenu odredišnu stranicu, ponudu za popust ili novi blog. CTA koji vodi čitatelje na početnu stranicu neće generirati mnogo konverzije.

Povežite se sa svojim profilima na društvenim mrežama

Razmišljajte o newsletteru kao dijelu svoje ukupne digitalne marketinške strategije. To je savršeno mjesto za povezivanje vaših digitalnih kanala, posebice društvenih mreža.

Izgradnja lojalne i angažirane publike na svim kanalima znači povezivanje tih kanala.

6. Pregledajte i pošaljite testni newsletter

Testiranje je jedna od najboljih stvari koju nude alati za izradu newslettera. Obavezno testirajte svoj newsletter tako da ga pošaljete sami sebi prije nego li ga pošaljete vašim pretplatnicima. Provjerite brzinu učitavanja, izgled, čitljivost (naročito u mobilnom formatu) i sadržaj.

Nitko ne želi dobiti newsletter koji se slabo učitava, koji nije čitljiv na mobilnim uređajima, koji ima gramatičke greške ili u kojem linkovi vode na krivo odredište.

Nakon što ispravite eventualne greške, spremni ste za slanje vašeg newslettera pretplatnicima. Newsletter možete poslati odmah ili zakazati datum i vrijeme kada vi to želite.

7. Pratite analitiku

Uspješnost newslettera pratite kroz analitiku. Većina alata za izradu newslettera mjeri analitiku slanja, jer je pregled uspješnosti vašeg newslettera bitan dio učinkovite marketinške strategije.

Tako možete provjeriti analitiku poput: otvaranja newslettera, stopu klikanja, stopu odjave s newslettera, stopu napuštanja i još mnogo toga.

Imate za nas neki projekt?

Novosti i objave

Go to top