Kako napisati opis proizvoda koji prodaje?

  • 30/09/2022
Kako napisati opis proizvoda koji prodaje?
Dobro napisan opis proizvoda na web shopu jednako je važan kao i dobar web dizajn, privlačne fotografije i intuitivno korisničko iskustvo. Ako su vaši opisi proizvoda napisani privlačnim jezikom i dobro SEO optimizirani, prenijet ćete informaciju kupcu i povećat ćete šansu za prodaju vaših proizvoda na web shopu.

Ako u opisima proizvoda navodite isključivo značajke proizvoda, a pritom ste ih kopirali od konkurencije – prestanite! Vjerujte u sebe i svoje sposobnosti a mi ćemo vam kroz ovaj članak pomoći kako da napišete opise proizvoda koji će vaše kupce potaknuti na kupnju.  

Studija rađena na temu korisničkog iskustva u E-commerce-u koju je provela svjetska agencija za istraživanje tržišta Nielsen Norman Group pokazala je da čak 20% neuspješnih online kupnji posljedica nedostatka relevantnih informacija u opisu proizvoda.

Što je opis proizvoda?

Opis proizvoda je marketinški tekst koji objašnjava što je proizvod i zašto ga se isplati kupiti. Svrha opisa proizvoda je dati kupcima najbitnije informacije o proizvodu (ime, značajke, dimenzije, vrstu materijala, način korištenja) i ključnim benefitima proizvoda kako bi bili primorani na kupnju.

Kako biste bili uspješni u pisanju opisa proizvoda, morate znati odgovoriti na pitanja koja kupci imaju o vašim proizvodima:

  • Koje probleme rješava vaš proizvod?
  • Što kupci dobivaju vašim proizvodom?
  • Što ga čini boljim od konkurencije?

Dobar opis proizvoda trebao bi odgovoriti na sva ova pitanja na zabavan i privlačan način, prilagođen jeziku kupca. Objašnjava kome je proizvod namijenjen, u koju se vrhu koristi i ističe više benefita za kupca. Što se broja riječi tiče, minimum je 300 riječi. Sve je više trgovaca koji pišu i 750-1000 riječi kako bi pojačali SEO optimizaciju stranice proizvoda.

10 načina kako napisati opis proizvoda koji prodaje

1. Fokusirajte se na ciljanu publiku kojoj želite prodati proizvod

Prvi korak u pisanju opisa proizvoda je definiranje vaše ciljane publike odnosno vašeg idealnog kupca. Ako ne znate tko će kupiti vaš proizvod, ne znate ni koje informacije trebate navesti a koje izostaviti u opisu.

Što bolje poznajte svog idealnog kupca, bolje možete prilagoditi svoje proizvode njegovim željama i potrebama, ali i bolje napisati opis proizvoda.

Pri pisanju opisa proizvoda uvijek imajte na umu svog idealnog kupca:

  • Koja je njegova lokacija?
  • Što ga muči, a što raduje?
  • Kako mu vaš proizvod može pomoći?
  • Po čemu je vaš proizvod bolji od konkurencije?
  • Koju vrstu humora razumije? Koje riječi koristi?
  • Koji pitanja i odgovori ga zanimaju?

Pogledajte kako je Polleo sport napisao opis proizvoda za naizgled obične crne sportske tajice:

Obratite pažnju kako ovaj opis proizvoda cilja točno određenu žensku publiku koja je u potrazi za tajicama koje istovremeno naglašavaju obline, ali i skrivaju nesavršenosti. Opis dobro informira kupca i odgovara na sva pitanja koja kupci imaju o proizvodu. Opis je u isto vrijeme osoban i informativan. 

2. Istaknite benefite proizvoda

Suhoparno navođenje značajki proizvoda je dosadno. Ako primjerice prodajte mobitele, naravno da je važno upoznati kupca sa značajkama proizvoda. Ne zaboravite kako se na web shopu ne obraćate robotima, već stvarnim ljudima koji žele saznati kako im vaš proizvod može olakšati život.

Istaknite prednosti korištenja vašeg proizvoda ispred tehničkih specifikacija. Vašem kupcu na jasan i privlačan način predočite koje probleme rješava vaš proizvod ili kako vaš proizvod poboljšava njegov život.

Uvijek možete odabrati neku važnu značajku proizvoda i istaknuti ju u glavnom dijelu opisa.

Npr. Baterija od 4.360 mAh omogućit će vam uživanje u više epizoda, više igrica ili dugim pozivima s vašim omiljenim osobama. 
Baterija 4.360 mAh je značajka, a sve nabrojano što vam omogućuje ta baterija je benefit.

Ponudite razlog zašto bi kupac trebao kupiti vaš proizvod. 
Prepoznajte probleme, strahove ili sumnje vaših korisnika i potom navedite kako im vaš proizvod može pomoći. Kupcu nije problem nešto platiti ako mu ponudite benefite uz koje će riješiti neki svoj problem.

Na kraju, ne pretjerujte s navođenjima benefita, ne postoji proizvod koji rješava sve probleme ovog svijeta.

3. Učinite opise proizvoda preglednim i čitljivim

Osim samog sadržaja opisa, bitan je i njegov izgled. Kako bi vaši opisi proizvoda bili lako čitljivi i pregledni tako da se lako prelete pogledom, koristite sljedeće trikove:

  • Boldajte naslove kako bi bili bolje naglašeni
  • Koristite „bullete“ pri isticanju benefita proizvoda
  • Boldajte ključne riječi koje će izdvojiti proizvod po nekim svojim značajkama
  • Koristite kratke riječi i rečenice, usredotočite se na pojedinosti koje će stvarno prodati proizvod
  • Koristite kvalitetne fotografije

4. Koristite osjetilne riječi

Pridjevi poput svježa, hrskava, mirisna, sočna, ledena,… pomažu dočarati iskustvo nakon kupovine. Što više govorite kupčevim osjetima, odnosno što su senzacije veće – veća je šansa da će kupac poželjeti kupiti vaš proizvod.

Pogledajte kako je Polleo sport istaknuo benefite proizvoda koristeći osjetilne riječi i učinio opis proizvoda preglednim i čitljivim:

5. Izbjegavajte superlative i ofucane fraze

Najbolji, najljepši, svi su naj! Zvuči kao generička prazna riječ bez dokaza.

Izbjegavajte superlative u širokom luku.

Ako zaista imate proizvod koji se po nečemu izdvaja kao naj, opravdajte ga uvjerljivim argumentima za takvu snažnu tvrdnju. Jer biste u suprotnom zbog takvih tvrdnji mogli biti prozvani u recenzijama.

Fraze poput visokokvalitetan proizvod ili vrhunska usluga potencijalnom kupcu ne znače baš ništa, niti vas odvaja od drugih. Niti jedna kompanija ne želi svoje proizvode opisati kao prosječne ili loše, zar ne?

Pri opisivanju proizvoda istaknite konkretne snage, pronađite razliku u odnosu na slične proizvode i kupcu dočarajte promjenu na bolje koju može očekivati nakon kupovine vašeg proizvoda.

Umjesto da kažete „visokokvalitetan proizvod“ radije upotrijebite pridjeve koji kupcu daju do znanja što mislite pod visokom kvalitetom – izdržljivo, dugotrajno, ručno izrađeno, vodootporno i sl.

Npr. Ručno rađeno odijelo šivano po mjeri. Birajte kroj, unutrašnju obradu i tkaninu. Uz savjet stručnjaka dobit ćete odijelo koje vam savršeno stoji i predstavlja precizan izraz vašeg stila. 

6. Koristite uvjerljive riječi (super – riječi)

Postoje određene riječi koje mogu uvjeriti kupce da ubrzaju proces kupnje, njihov zovemo super-riječi:

  • BESPLATNO –  Kupci vole besplatne stvari. Ako uz svoj proizvod možete dati nešto besplatno, svakako to ponudite. Riječ besplatno uvijek privlači pažnju i interes kupaca. Naravno, nemojte pretjerivati. Nije dobro navikavati kupca na besplatne stvari jer će ih onda svaki put očekivati.
  • NOVO – Kupci vole biti u korak s trendovima, vole isprobavati i slušati o novim stvarima. Čak i mala preinaka ambalaže ili dodatno svojstvo proizvoda može zadovoljiti potrebe vašeg kupca koji će se kupovinom nečeg novog osjećati bolje.
  • JER – Kupci vole tražiti argumente i razloge kojima opravdavaju kupovinu određenog proizvoda. Ponudite im ih.
  • ZAMISLI – Ako kupca navedete da zamisli kako bi bilo da posjeduje vaš proizvod, veće su šanse da se kupovina i ostvari.  
  • VI – Jednom kada čujete da se netko obraća vama, postajete angažiraniji i veća je vjerojatnost da ćete vjerovati poruci. Riječ „vi“ je kao rezervirano mjesto na osobno ime. Kada se obraćate kupcu direktno, usmjeravate opis prema prednostima koje on dobiva kupnjom.

Ubacivanjem ovih super – riječi u opise proizvoda, suptilno uvjeravate kupce da su vaši proizvodi uzbudljivi, impresivni i vrijedni kupnje. 

7. Dodajte recenzije drugih korisnika

Najbolja preporuka je ona koja dolazi od drugih kupaca. Potencijalni kupci vole čitati recenzije i žele znati jesu li drugi korisnici zadovoljni vašim proizvodima. Ponudite im te informacije!  

Kupci koji nisu sigurni koji bi proizvod kupili, najčešće traže preporuke drugih korisnika proizvoda.

Uvijek nadzirite vaše recenzije proizvoda kako ne bi postali žrtvom neugodnog trolanja. 
Svakako pratite i mišljenja korisnika na društvenim mrežama, jer tamo su kupci najčešće i najglasniji. 


8. Koristite kvalitetne fotografije i video

Kažu da slika vrijedi tisuću riječi, zar ne?

Istraživanje je pokazalo kako 63% kupaca vjeruje da su kvalitetne fotografije važnije od opisa proizvoda.

Pokažite svoj proizvod iz nekoliko kuteva. Kvalitetne fotografije pokazat će kupcu sve ključne značajke vašeg proizvoda.

Pri uređivanju fotografija ne koristite filtere, njih sačuvajte za Instagram.

Video je svakako bonus.

9. Odgovorite na često postavljena pitanja

Ako dobro razumijete tko je vaša publika, vjerojatno i znate neka od najčešćih pitanja koja imaju kada je u pitanju vaš proizvod.

Uključite odgovore na često postavljenja pitanja u svoje opise kako bi se pojavili kao da s kupcem razgovarate osobno. To će im zadržati pažnju na vašem proizvodu i spriječiti ih da nemirno čekaju odgovore na pojedinosti koje su im važne.

10. Optimizirajte opise svojih proizvoda

Riječi koje koristite ne utječu samo na kupce, već i na SEO optimizaciju.

Korištenje relevantnih ključnih riječi u opisima vaših proizvoda može poboljšati rangiranje na tražilicama. Istražite koje su ključne riječi u trendu i odaberite one prave uz online alate kao što je Keyword planner.

Gdje pozicionirati ključne riječi?

Osim u same opise proizvoda, ključne riječi možete pozicionirati u sljedeće segmente:

  • Naslove stranica
  • Meta opise
  • ALT tagove

Idealno bi bilo kada biste koristili iste ključne riječi u svojim meta opisima kao i u opisima proizvoda. No, ako smatrate da možete stvoriti bolji opis proizvoda kreativnim pisanjem nego navođenjem ključnih riječi, pokušajte.

Prekrcavanje ključnim riječima ne zvuči prirodno, nemojte to raditi reda radi.


Što je dozvoljeno pri opisu proizvoda?

  • Korištenje humora
  • Korištenje osjetilnih i uvjerljivih riječi
  • Odgovaranje na često postavljena pitanja
  • Dodavanje recenzija
  • Postavljanje kvalitetnih fotografija i video sadržaja

Što trebate izbjegavati pri opisu proizvoda?

  • Samo navođenje značajki proizvoda
  • Kopiranje tuđih opisa proizvoda
  • Korištenje superlativa i ofucanih fraza
  • Pretjerano korištenje ključnih riječi
  • Korištenje stock fotografija

Portfolio - izrada web trgovina

Kako uvijek pokušavamo biti u korak s najnovijim tehnologijama i trendovima, tako nam je svaki novi projekt prilika da to i pokažemo.

polleosport.hr Izrada web shopa
glazbena-kutija.hr Izrada web shopa
chipoteka.hr Izrada web shopa
antikvarijat-biblos.hr Izrada web shopa
amds.hr Izrada web shopa

Imate za nas neki projekt?

Novosti i objave

Go to top