10 ideja za vaš web shop blog
Pisanje bloga je izvrstan marketinški alat za vaš web shop. Objavljivanjem kvalitetnih i zanimljivih blogova uz promišljenu strategiju pisanja možete znatno poboljšati vašu poziciju na tražilicama, izgraditi kvalitetan odnos s potencijalnim kupcima, povećati promet prema vašem web shopu i u konačnici potaknuti prodaju.
Blog je najjeftiniji oblik sadržajnog (content) marketinga koji si svaki web shop može priuštiti. Pisanjem bloga vaš web shop dolazi u posjed vlastitog medija koji možete oblikovati prema vlastitim željama i ciljevima, a putem kojega može komunicirati originalan i autentičan sadržaj kojemu će se potencijalni kupci rado vraćati i dijeliti ga.
Sadržaj bloga mora imati dodirne točke između tvrtke i korisnika i mora biti pisan iz perspektive samih korisnika. Pišite jednostavnim i razumljivim jezikom, kratke i sažete pasuse. Prilikom pisanja bloga imajte na umu da potaknete angažman čitatelja na određenu akciju. Naslovi bi trebali biti zanimljivi korisnicima ali i atraktivni pri indeksiranju na tražilicama.
Kako ne bi sve ostalo na tekstu, naročito onom predugom koji možda nije svima jednako zanimljiv, ne zaboravite koristiti vizuale poput slika, videa, grafikona, infografika i sl.
I ono najvažnije, ne zabravite istražiti ključne riječi koje korisnici pretražuju kako biste znali o čemu zapravo pisati.
Ako još uvijek niste sigurni o čemu biste pisali, upotrijebite ovih 10 ideja za inspiraciju:
- Sezonski sadržaj – Svaka sezona donosi različite mogućnosti za sezonski sadržaj, svake sezone korisnici iznova pretražuju relevantne izvore. Razmislite kako povezati vaše korisnike i vaše proizvode s različitim godišnjim dobima. Predviđeni sadržaj koji vašim korisnicima može poslužiti kao izvor informacija je izvrstan marketinški alat tijekom blagdana.
- Vodiči za poklone – Vodiči za poklone mogu se izraditi tijekom cijele godine, ne samo za Božić. Uz vodič za poklone podsjetit ćete svoje korisnike da se sprema prigoda i da su vaši proizvodi savršen dar za tu prigodu. Osim što su korisni, takve vodiče voli i Google pa će se oni naći na vrhu kada netko traži ideju za poklon.
- Liste – Naslovi koji u sebi sadrže brojku, baš poput ovog našeg naslova bloga ili npr. 7 načina kako, 5 razloga zašto, i sl. najčešće imaju više klikova od onih bez brojki. Zašto? Korisnici vole slijediti upute, učiti po koracima a i Google ih očito voli.
- Usporedbe proizvoda – Korisnici vole čitati usporedbe proizvoda, tako im štedite vrijeme prije odluke o kupovini. Na kraju krajeva tko od nas ne uspoređuje proizvode (i cijene) na bespućima Interneta?! Prilikom pisanja usporedbi, budite edukativni i temi pristupite analitički.
- Studije slučaja – Korisnici vole čitati studije slučaja iz kojih mogu nešto naučiti. Ako je vaše poslovanje generiralo nešto specifično s čime se možete pohvaliti, zašto ne biste pisali o tome?
- Česta pitanja – Ako se susrećete s vrlo specifičnim upitima vezanima uz vaše proizvode, zašto ne biste o njima napisali blog?
- Trendovi i noviteti iz industrije – Pisanjem o trendovima za narednu godinu zasigurno ćete potaknuti znatiželju korisnika, svi vole znati što ih unaprijed čeka. Osim potaknute znatiželje korisnika, potaknut ćete i klikove. Noviteti su kao i trendovi, uvijek dobrodošli. Zašto ne biste obavijestili svoje korisnike o npr. nadolazećem eventu, novoj lokaciji, nadolazećoj rasprodaji ili suradnji?
- Savjeti – Savjete možete pisati kroz liste. Korisnici vole učiti od stručnjaka u određenom području. Tko zna više o vašem poslovanju od vas samih? Zašto svojim savjetom ne biste pomogli u rješavanju problema vaših korisnika.
- Zanimljive priče – Ispričajte priče o različitim načinima korištenja vaših proizvoda. Učinite takve priče informativnim i zabavnim. Pokažite ljudima zašto bi trebali kupovati vaše proizvode umjesto da im kažete da bi ih trebali kupiti. Ne činite blogove previše prodajnim.
- Edukacija – Vašim korisnicima objasnite što ih novo želite naučiti. Zanimljiv edukativan i nov sadržaj uvijek će potaknuti znatiželju.
Prilikom pisanja bloga izbjegavajte:
- Kopiranje tuđeg sadržaja – Google će vas kazniti ako kopirate nečiji tekst jer ne voli tekst koji se ponavlja. Ako kopirate nečiji tekst lako je moguće da će vam srušiti rang stranice u rezultatima tražilice.
- Gramatičke greške i sitne tipfelere – nitko ne voli čitati tekst prepun gramatičkih pogrešaka i tipfelera.
Redovno ažurirajte sadržaj vaših blogova kako bi oni ostali zanimljivi i živi.
I zapamtite, kvaliteta uvijek prije kvantitete. Bolje da imate 10 odličnih blogova koji će pogoditi namjeru korisnika, nego 10 blogova reda radi.
Ako vaša konkurencija nema blog, iskoriste priliku i osvojite dio njihovog tržišta. Ako vaša konkurencija ima blog, počnite pisati čim prije.
Kada napišete i objavite blog, podijelite ga na društvenim mrežama jer će dio publike kliknuti na njega, neki će ga i podijeliti pa će vaš blog vidjeti i publika koja vas ne prati na društvenim mrežama. Takvu objavu možete i promovirati plaćenim oglasom na društvenim mrežama ciljajući određenu publiku čiji su interesi povezani s vašim blogom.
Osim na društvenim mrežama, blogove možete koristiti i u vašim newsletterima. Jedna od najvećih prednosti redovitog pisanja bloga je upravo povećanje broja pretplatnika vašeg newslettera (ako ga koristite!).
Ne zaboravite, blogovi trajno doprinose promociji vašeg web shopa jer generiraju promet prema vašem web shopu i dugo nakon objave.
Prednosti pisanja bloga:
- Bolja SEO optimizacija na tražilicama
- Više prometa prema web stranici
- Više sadržaja na vašoj stranici
- Više interakcije na društvenim mrežama
- Povećanje pretplatnika newslettera
- Bolja interakcija između kupaca i vašeg web shopa
Kako vam AG media može pomoći?
Prilikom izrade web shopova, našim klijentima osiguravamo jednostavan, intuitivan i lako shvatljiv CMS (Content Management System). Jednostavan CMS olakšat će vam unos bloga za vašu stranicu. Na vama je da svojim sadržajem ispričate priču i krenete pisati.