Zašto je SEO maraton, a ne sprint?

  • 23/08/2022
Zašto je SEO maraton, a ne sprint?

Search Engine Optimization ili SEO (na hrvatskom „optimizacija tražilice“) je marketinški proces kojim se optimizira web stranica i njezin sadržaj s ciljem boljeg Google rankinga. Jednostavno rečeno, riječ je o aktivnostima koje vam pomažu da se sadržaj s vaše web stranice prikaže samom vrhu Google-a. Zašto? Zato što nitko ne ide dalje od prve stranice Google-a, uključujući i vas.

Google-u ne možete platiti da budete prvi na stranici, a da ispred ne piše „Ad“. Upravo te neplaćene, organske pozicije zaslužuju se kvalitetom, a za njih je zaslužan upravo SEO!  

Učinkovit SEO zahtjeva temeljito istraživanje vaše industrije, demografskih podataka i konkurencije. Takav proces ne proizvodi instant zadovoljstvo i upravo zato na SEO trebate gledati kao maraton, a ne sprint. Iako je brzina dobra, upravo su snaga, kondicija i izdržljivost ti koji vas čine dugovječnijim i snažnijim u maratonskoj utrci.

Kako funkcionira SEO?

SEO funkcionira tako da pokazuje tražilicama, odnosno njihovim botovima (robotima, odnosno računalnim programima koji samostalno izvršavaju naredbe) vašu web stranicu, odnosno indikatore o vašoj web stranici, idući od stranice do stranice, prikupljajući informacije o njima i stavljajući ih u indeks kojim determiniraju da li je vaša stranica relevantna ili beskorisna. Indikatori mogu biti informacije poput domene, prometa na vašoj stranici, količina novog sadržaja i sl.
Nakon toga, algoritmi analiziraju koje su od obrađenih stranica indeksirane kako bi odredili redoslijed prema kojemu će se određene stranice prikazivati u rezultatima pretrage za pojedini upit. Jednostavno rečeno, kada u tražilicu unesete „kako popraviti ekran na mobitelu“ algoritam će odrediti koji će vam se rezultat prikazati. Ono što vam se danas prikaže kao rezultat pretrage, već sutra može biti promijenjenog redoslijeda jer je u međuvremenu drugi izvor kvalitetom zaslužio bolje mjesto u rankingu.

Zašto je važan SEO?

SEO je važan jer je tu kada ga korisnici žele pronaći. 
Klikanost na organske SEO rezultate veća je u odnosu na plaćene oglase jer korisnici organskim, neplaćenim putem dobivaju konkretne odgovore na upit za koji su iskazali interes. Oglasi se pak tu i kada ih ne žele vidjeti. Oglasi traju dok se plaćaju, a jednom kada stane njihova naplata oni nestaju, za razliku od organskih rezultata koji ostaju, a koji su rezultat SEO optimizacije.

Vrste SEO optimizacije

Postoji više vrsta SEO optimizacija i ne rade se sve nužno na vašoj web stranici:

  1. on-page SEO – odnosi se na optimizaciju elemenata unutar stranice (url-ove, title tagove, H1-H6 tagove, meta opise, ključne riječi, fotografije, unutarnje linkove i sl.)
  2. off-site SEO – odnosi se na aktivnosti koje se događaju izvan vašeg web shopa (prikupljanje pozitivnih back linkova od strane drugih web stranica, društvenih mreža i foruma)
  3. Tehnički SEO – odnosi se na crawlanje i indeksiranje (proces otkrivanja vaše web stranice od strane Google robota i prikazivanje pronađenih stranica na Google-u)
  4. Content SEO – odnosi se na ključne riječi i produkciju sadržaja (pisanje blogova i sl.)
  5. Mobile SEO – odnosi se na korisničko iskustvo, odnosno na mobile ready optimizaciju
  6. E-commerce SEO – odnosi se na optimizaciju webshopa (kategorije, stranice proizvoda, i sl.)
  7. Local SEO – odnosi se na optimizaciju Google Business Profila
  8. YouTube SEO – odnosi se na optimizaciju YouTube sadržaja kako bi vas korisnici mogli lakše naći putem video sadržaja na YouTubeu

Zašto je SEO dugoročan posao?

  1. SEO trendovi se neprestano razvijaju i mijenjaju
  2. SEO aktivnosti zahtijevaju rad korak po korak
  3. Google algoritmi se stalno mijenjaju
  4. Google ne bilježi svaku promjenu odmah
  5. Važnost kredibiliteta i autoriteta web stranice
  6. Jaka konkurencija može vam zadati glavobolju

Da li vam treba SEO?

SEO treba svima. Zahvaljujući dobrom SEO-u Google će razumjeti vašu stranicu i njezin sadržaj i sukladno kvaliteti istog dodijeliti vam poziciju na tražilici.

SEO je dugoročan posao koji treba održavati, čiji rezultati ne dolaze preko noći, koji traži dozu strpljenja, ali je na kraju višestruko isplativ. SEO daje rezultate za četiri do šest mjeseci, a ponekad čak i do godine dana.

Teško je točno odrediti koliko će vremena trebati tražilici da procijeni vašu stranicu i rangira ju kao prvu u rezultatima pretraživanja. Bolja vidljivost vaše web stranice, bolji rezultati pretraživanja, veća dobit i zadovoljni kupci zasigurno su odlična nagrada za sav uloženi rad i strpljenje vezan uz SEO.

Portfolio - izrada web trgovina

Kako uvijek pokušavamo biti u korak s najnovijim tehnologijama i trendovima, tako nam je svaki novi projekt prilika da to i pokažemo.

polleosport.hr Izrada web shopa
glazbena-kutija.hr Izrada web shopa
chipoteka.hr Izrada web shopa
antikvarijat-biblos.hr Izrada web shopa
amds.hr Izrada web shopa

Imate za nas neki projekt?

Novosti i objave

Go to top