Što je remarketing?

  • 20/04/2023
Što je remarketing?

Sigurno vam je poznat osjećaj da netko prati vašu aktivnost na Internetu. Posvuda vam se prikazuju  oglasi proizvoda koje ste nedavno pretraživali. Gdje vi, tuda i vaši proizvodi. Upravo to je remarketing.

Remarketing je vrlo moćan marketinški alat uz pomoć kojeg možete doprijeti do korisnika koji su već posjetili vaš web shop i pokazali interes za vaše proizvode ili se nalaze u vašoj bazi podataka tj. na listi pretplatnika za newsletter.

Pokazujući im personalizirane oglase koji se temelje na njihovoj prethodnoj online aktivnosti, možete ih podsjetiti na vaše proizvode i potaknuti ih da se vrate na vaš web shop kako bi dovršili kupovinu.

Marketinški stručnjaci redovito koriste remarketing kako bi pridobili potencijalne kupce, smanjili stopu napuštanja košarice i povećali svijest o brendu.

Istraživanja su pokazala kako će kupci prije kliknuti na remarketing oglas nego na „klasični“ oglas, čak i ako im se više puta prikaže zato što su na neki način već ostvarili kontakt s vašim web shopom.

Remarketing se može se koristiti na razne načine:

  • Kroz oglase koji se prikazuju nakon što posjetitelj napusti vaš web shop
  • Kroz oglase koji se prikazuju prema pojmovima pretraživanja na Google tražilici
  • Kroz oglase koji se prikazuju samo na društvenim mrežama
  • Kroz oglase koji se prikazuju prema sadržaju emaila

Kako funkcionira remarketing?

  1. Potrebno je dodati remarketing tag (dio koda koji se dobiva od Google Ads-a) i Meta Pixel (dio koda koji se dobiva od Mete odnosno Facebooka) na sve podstranice vašeg web shopa.
  2. Nakon toga je potrebno kreiranje popisa za remarketing (kako na Google Ads-u, tako i na Facebooku).
  3. Jednom kada korisnici posjete vaš web shop, odnosno vaše podstranice, bit će automatski dodani na vaše popise za remarketing.
  4. Nakon toga slijedi kreiranje oglasa posvećenog isključivo tim posjetiteljima.
  5. Posljednji, ali ne i najmanje bitan korak je praćenje statistike oglasa, njegova optimizacija i konverzija.

Kod kreiranja Google Ads računa korisno je spojiti ga s Google Analytics računom jer u tom slučaju možete koristiti metrike koje vam pruža Google Analytics za izradu popisa za remarketing. Obratite pažnju na to da ne budete naporni (kao i kod ostalih oglasa). Ograničite prikazivanje vaših oglasa kako ne biste kod potencijalnih kupaca izazvali netrpeljivost.

Prilikom kreiranja popisa za remarketing možete podijeliti publiku onako kako vi želite. Mogućnosti popisa za remarketing su zaista velike, a ovo su neki od primjera:

  • Svi posjetitelji vašeg web shopa
  • Posjetitelji koji nisu izvršili konverziju
  • Posjetitelji koji su izvršili konverziju
  • Korisnici koji su napustili košaricu
  • Korisnici koji su posjetili točno određene podstranice web shopa
  • Korisnici koji su vam svojevoljno dali svoje podatke putem newslettera ili slične forme

6 vrsta remarketinga:

Display remarketing

Najčešća vrsta Google Ads remarketinga koja omogućuje prikaz oglasa svim korisnicima koji su već posjetili vaš web shop. Koristi informacije prikupljene putem kolačića s ciljem usmjeravanja prometa na vašu web stranicu. Dolazi u obliku bannera ili responsive display oglasa koji se prikazuju posvuda na Internetu. Korištenjem vizualnih elemenata u slikovnom oglasu privući ćete veću pažnju korisnika te će vas lakše upamtiti.

Vizuale možete izrađivati sami ili pomoću Google Ad Buildera koji će povući slike s vašeg web shopa, vaše boje koje koristite i brendiranje. Google Ad  Builder za vas može odraditi oko 80% posla.    

Search remarketing

Koristi informacije o praćenju prikupljene od strane Google tražilice ciljajući na promet koji pokazuje interes za vaš web shop. Umjesto display oglasa, search remarketing koristi oglasni prostor na tražilici (najčešće prva dva rezultata koje vidimo pretragom određenog pojma na tražilici i koji imaju oznaku „sponzorirano“) i prikazuje ga u tekstualnom obliku s ostalim oglašivačima koji se istovremeno natječu za vama sličnu publiku.

Dinamički remarketing

Dinamički marketing je naprednija razina display i search remarketinga koja omogućuje prilagođeni oglas i daje mnogo bolje rezultate. Za razliku od display i search remarketinga, dinamički remarketing je jedinstven zbog svog sadržaja. Može imati različite oblike, ali se svakom korisniku pojavljuje drugačije jer je personaliziran. Npr. ako korisnik posjeti vaš web shop i pogleda ekspres lonac koji prodajte, kasnije bi mogao naići na oglas s točno onim proizvodom koji je pregledavao.

Dinamički marketing je idealan ako nudite široku paletu proizvoda. Kada imate veći izbor proizvoda, veća je vjerojatnost da će korisnik pregledati više proizvoda, a dinamičkim remarketingom ga možete podsjetiti na sve što je pregledavao u samo jednom relevantnom oglasu što rezultira boljom konverzijom. Razlika između dinamičkog remarketinga i search i display marketinga je postavljanju feeda. Feed-ovi se spremaju unutar Google Ads računa, a sadrže skup proizvoda koje ćete oglašavati. Pomoću feeda stvarate bazu podataka o proizvodima koje ćete upotrijebiti u dinamičnim oglasima.

Na učinkovitu izvedbu dinamičnog remarketinga utječu četiri sljedeći čimbenici: pametna segmentacija popisa za remarketing, prilagođeni oglasi, automatizacija targetiranja, i licitacije u realnom vremenu.

Video remarketing

Ako posjedujete kvalitetan video sadržaj na YouTube-u koji pregledava velik broj korisnika ova remarketing lista je za vas! Video remarketing oglasi prikazuju oglase korisnicima koji su bili u interakciji s vašim YouTube videom. Oglasi se prikazuju na YouTube-u na početku ili između videa koji vaši potencijalni kupci gledaju (gdje će imati opciju preskočiti oglas).

Osim unutar videa, remarketing oglas može se prikazivati i na desnoj margini YouTube-e platforme gdje se nalaze video prijedlozi. Prilikom kreiranja ove vrste oglasa imajte na umu da vaš oglas bude kratak i jasan kako ga korisnici ne bi preskakali (Skip Ad).

Remarketing na društvenim mrežama

Remarketing na društvenim mrežama radi slično kao i remarketing na Google Ads računu. Prilikom kreiranja remarketing oglasa na društvenim mrežama važno je da odaberete publiku koju ste unaprijed kreirali putem remarketing popisa pod opcijom Prilagođena publika (Custom Audience) a koja je na neki način bila u kontaktu s vašim web shopom, Facebook ili Instagram stranicom ili stupi u interakciju s vama (lajka, komentira, podijeli ili označi vaš proizvod). Tako ćete ciljati korisnike koji su zadovoljili jedan od gore navedenih uvjeta kroz oglas na njima omiljenoj društvenoj mreži (na našem primjeru Facebook i Instagram jer oni koriste Pixel).

E-mail remarketing

E-mail marketing je najtradicionalniji oblik remarketinga. Često je podcijenjen a najčešće uključuje slanje promotivnih e-mailova direktno u inbox kupcima koju su se pretplatili na vaš newsletter.

Većina alata nudi mogućnost kreiranja automatiziranog e-maila o napuštanju košarice, što je izvrstan način za podsjetiti kupce na artikle koje su ostavili u košarici. Također, automatiziranim e-mailovima možete ponuditi dodatne popuste kako biste pridobili kupce ili predložiti dodatne proizvode postojećim kupcima.

Prednosti remarketinga

Remarketing može biti važan dio vaše strategije oglašavanja. U nastavku donosimo nekoliko načina kako vam može koristiti:

  • Podignite svijest o brendu i razmatranje među novom publikom
  • Podsjetite korisnike koji su pregledavali vaš proizvod da dovrše kupnju
  • Prikažite relevantne oglasa i poruke koje se temelje na iskazanom interesu publike i signalima za kupnju
  • Pomozite kupcima da pređu na sljedeću fazu njihovog kupovnog putovanja
  • Potaknite lojalnost angažiranjem postojećih kupaca

Trošak remarketinga

Remarketing obično radi na principu cijene po kliku (CPC – Cost per click), cijene po pojavljivanju (CPI – Cost per impression) i cijene po konverziji (CPA – Cost per acquisition) što znači da sami definirate koliko ste spremni platiti po kliku, pojavljivanju ili konverziji. Tako imate kontrolu nad troškovima i prilagodbom licitacija prema određenim remarketing kampanjama ili popisima za remarketing.             

Remarketing je bitna komponenta plaćenog oglašavanja. Nemojte dopustiti da vaši potencijalni kupci koji su na neki način već iskazali interes za vaš web shop više nikad ne čuju za vas. Uzmite si dovoljno vremena za kreiranje remarketing kampanja, postavite si ciljeve i odredite platforme na kojima ćete se oglašavati. I ne zaboravite, za uspješan remarketing potreban je i kvalitetan web shop.

Ako trebate pomoć oko izrade web shopa ili biste ga htjeli unaprijediti, slobodno nam se javite.

Imate za nas neki projekt?

Novosti i objave

Go to top