Kompletan vodič za pripremu vašeg web shopa za božićnu kupovinu

  • 02/11/2022
Kompletan vodič za pripremu vašeg web shopa za božićnu kupovinu
Možda vam se čini da je Božić daleko, no božićni asortiman je već na policama trgovinama. Božićna kupovina predstavlja značajan dio prihoda kako za fizičke tako i za web trgovine. Kako biste ostali ispred konkurencije i učinili ovu blagdansku sezonu najjačom do sada, donosimo vam kompletan vodič kako bi vaš web shop bio spreman za nadolazeće shopping ludilo.

Koraci za pripremu:

  • Pripremite se za nadolazeći promet
  • Stvorite korisničko iskustvo bez previše muke
  • Iznenadite i oduševite opcijama dostave
  • Kreirajte strateški blagdanski marketing
  • Pojačajte korisničku podršku

1. Pripremite se za nadolazeći promet

Božićna kupovina = povećan promet na vašem web shopu. Nema ništa gore od prekida rada web shopa tijekom jednog od udarnih dana za vrijeme shopping euforije.

Jesu li vaše zalihe spremne?

Povećan broj kupaca znači i povećane potrebe zaliha. Kako biste izbjegli dugo čekanje i frustrirane kupce koji su upravo saznali kako njihovog željenog artikla nema na zalihama ili je u procesu narudžbe, obratite se dobavljačima i na vrijeme osigurajte stanje zaliha najtraženijih artikala, posebno onih koji su traženi darovi.

Provjerite svoju pouzdanost

Vaš web shop mora imati skalabilnost i stabilnost kako bi podnio povećane zahtjeve na vašoj web infrastrukturi. Vaš web shop mora biti aktivan kada ga trebate, bez obzira na povećan promet. Radite na brzini i sigurnosti. Postoji izravan odnos između brzine očitavanja stranice i prihoda.

Provjerite kod pružatelja web hostinga trenutnu statistiku kako biste znali koliko ste pokriveni za povećanu posjećenost vašeg web shopa.

Provjerite integracije trećih strana

Jesu li vam ažurirane sve integracije trećih strana? Testirajte ih, provjerite mogu li podnijeti veću posjećenost i nemojte dodavati nove. Svaki novi dodatak može prekinuti ili usporiti vaš web.

2. Stvorite korisničko iskustvo bez previše muke

Današnji kupci žele moći doći do onog što im treba na što jednostavniji način uz što manje smetnji. To znači da vaš web shop mora nuditi opcije koje su prilagođene specifičnim potrebama kupaca s besprijekornim putem do koraka naplate.  Je li vaš web shop dorastao tim zahtjevima?

Kako bi vaš web shop ispunio i nadmašio očekivanja kupaca i pružio im nesmetanu božićnu kupovinu razmotrite neke od ključnih načina kako poboljšati korisničko iskustvo.

  • Testirajte brzinu vašeg web shopa
    Istraživanja su pokazala kako je 70% kupaca reklo da brzina stranice utječe na njihovu odluku o kupnji. Provjerite vrijeme učitavanja za svaki element na vašem web shopu.
  • Podignite svoje iskustvo na viši nivo
    Vaš web shop je ogledalo vašeg brenda. Neka vaš web shop bude što jednostavniji i lagan za navigaciju kako biste osigurali jednostavan put do naplate. Fokusirajte se na mobilno iskustvo.
  • Omogućite obavijesti za napuštanje košarice
    Mnogo je razloga zašto kupci napuštaju košaricu punu artikala. Slanje push obavijesti podsjetit će ih na proizvode koje su ostavili s ciljem da obave kupnju do kraja. Email s napuštenom košaricom ima izvrsnu stopu konverzije (10.7%).
  • Unaprijedite svoju prodajnu strategiju
    Predstavite svoje božićne proizvode. Krenite s određivanjem proizvoda koje ćete prodavati za ove blagdane. Postoje li određeni božićni paketi koje želi vaša ciljna publika?  Što je sa sezonskim favoritima?
    Zatim zamislite kako ćete te proizvode prikazati na vašem web shopu. Npr. organizirajte proizvode u prigodne kategorije, npr. darovi za nju, darovi za njega, božićni artikli i sl. Olakšajte kupovinu organizirajući darove na jednom mjestu. Promovirajte poklon bonove za one koji ne znaju što bi odabrali.
    Preuzimanjem trenutne, prilagodljive kontrole nad procesom kupnje možete smanjiti napuštanje košarice.
  • Personalizirajte iskustvo
    Analizom podataka o ponašanju potrošača i podataka povezanih s poslovanjem poput marže i inventara, možete otkriti relevantne podatke kako bi inspirirali kupce i potakli ih da kupuju. Preporuke proizvoda, relevantan sadržaj, kolekcije proizvoda i slike ili pozivi na akciju koji korisnicima pružaju optimalno iskustvo dovode do značajnog povećanja stope konverzije i smanjenja napuštanja košarice.
  • Pomozite im pronaći ono što traže
    Sažeti izbornik i vidljivo prikazana traka za pretraživanje olakšavaju kupovinu, posebno u vrijeme blagdana. Istaknite najprodavanije proizvode i prigodne kategorije s visokom konverzijom na vrhu stranice. Što prije uspijete upoznati kupce s onim to žele, to bolje. Kupci su lojalni kada im olakšavate kupovinu. Ako naiđu na probleme i ne mogu pronaći ono što žele kod vas, pronaći će negdje drugdje.
  • Optimizirajte naplatu
    Možete stvoriti besprijekorno iskustvo naplate tako da pojednostavite naplatu tako da imate samo jednu stranicu za naplatu, omogućite kupovinu bez kreiranja korisničkog računa (kao gost), i ponudite nekoliko opcija plaćanja i dostave.

3. Iznenadite i oduševite opcijama dostave

Kako bi vaša strategija izvrsnog korisničkog iskustva bila potpuna, trebat će vam i jasan plan gdje sve možete prodavati svoje proizvode i kako ih dostaviti u najkraćem mogućem roku.

Proširite kanale prodaje

Vaš web shop nije jedino mjesto za širenje blagdanskog raspoloženja. Razmotrite i druge kanale prodaje poput Facebook i Instagram shopa. Ažurirajte kataloge na navedenim društvenim mrežama i označite proizvode koje želite prodavati.

Svoje proizvode možete prezentirati i putem Google Business profila koji je sjajni alat za lokalni marketing, a koji također ima opciju dodavanja proizvoda.

Dodajte opciju preuzimanja u trgovini

Ako uz web shop imate i fizičku trgovinu, ovo je svakako opcija koju kupci vole, naročito oni koji kupuju online u zadnji tren a žele proizvod isti dan. Uz dodavanje opcije preuzimanja u trgovini vaši će proizvodi brže doći u ruke kupca a vi ćete imati manji trošak dostave.

Odredite kako ćete izvršiti dostavu

Nitko ne želi primiti zakašnjeli paket koji na adresu dolazi 27.12. umjesto prije Božića. Istaknite besplatnu i brzu dostavu, ona je najtraženija upravo u vrijeme blagdana.

Kako biste se pripremili za pojačan promet tijekom božićne sezone razmotrite sve opcije dostave koje možete ponuditi vašim kupcima kako bi bili sretni i zadovoljni uz najbrži način i najjeftiniju cijenu dostave.

Postoje dvije opcije:

  • Interna isporuka (dostavu obavljate sami)
  • Koristite usluge dostavnih službi ili poštanskih službenika

Koju god od ponuđenih opcija koristite, poželjet ćete automatizirati proces dostave. Dostavne službe nude razne aplikacije uz pomoć kojih možete ispisati naljepnice, upravljati narudžbama, usklađivati račune za otpremu, kupac može pratiti pošiljku od trenutka kada ju kupi do isporuke na njegova vrata i sl.

Ako pakete dostavljate sami, može doći do preopterećenja zbog količine narudžbi. Pripremite se na vrijeme.

Imajte jasnu politiku povrata

Istraživanja su pokazala kako će se 96% kupaca vratiti u web shopove koji su povrate i zamjene učinili što je moguće jednostavnijim. Ako je vaša politika povrata tijekom blagdana prestroga, riskirate gubitak prodaje.

Važno je da izgradite povjerenje osiguravajući se s transparentnom i pravednom politikom povrata. Blagdani su vrijeme kada biste trebali biti malo fleksibilniji i svojim kupcima ponuditi opcije povrata jednostavno zato što se neke stvari događaju. Naručena je pogrešna veličina, proizvod je neispravan, očekivanja nisu ispunjena i sl.

4. Kreirajte strateški blagdanski marketing

Marketing je često igra na duge staze, stoga je važno biti pripremljen prije nego što vaši kupci uopće pomisle na božićnu kupovinu. Krenite ranije i planirajte unaprijed. Važno je da isplanirate svoju komunikaciju koja je relevantna i pravovremena za kupce. Budite spremni već početkom studenog, jer kad počnu božićne pjesme vaša trgovina već mora biti u punom božićnom ugođaju.

Usvojite promotivne strategije za angažiranje kupaca

Mnogo je načina kako možete prilagoditi svoju strategiju promocije za vrijeme blagdanske sezone. Razmislite o uvođenju poklon bonova, ponudite sezonsko zamatanje poklona ili kreirajte vremenski ograničene ponude kako biste povećali hitnost.
Kupci su spremni kupovati ranije ako ih privuče prava ponuda. Besplatna dostava, zanimljiv sadržaj u web shopu i iznimna korisnička podrška, sve su to područja koja mogu privući kupce tijekom užurbane sezone kupnje.

Planirajte blagdanske natječaje i darivanja (giveaways)

Provođenje natječaja i darivanje tijekom blagdana odličan je način za povećanje zadovoljstva i angažman kupaca, a istovremeno potiče prodaju. Natječaje i darivanja možete organizirati direktno na vašem web shopu ili na vašim stranicama na društvenim mrežama. Oni mogu biti jednokratni a mogu biti i u formi adventskog kalendara. Kako bi sve bilo po zakonu, ne zaboravite proučiti Pravilnik o priređivanju nagradnih igara.

Stvorite program vjernosti.

Sjetite se koliko su vas puta u fizičkim trgovinama pitali: Imate li karticu za bodove? Zašto i vi ne biste nagradili vjernost vaših kupaca?
Ako imate fizičku trgovinu, koristite višekanalni program vjernosti. Npr. kupce koji u fizičkoj trgovini potroše određeni iznos nagradite s dodatnim popustom prilikom sljedeće online kupovine i sl.

Ulaganjem u vaše kupce koji vam se vraćaju (i poticanjem novih kupaca da vam se pridruže) dajte dodatnu vrijednost i potičete ponašanje potrošača u vašem web shopu.

Dobro osmišljen program vjernosti je jednostavan za korištenje, ima pogodnosti samo za članove, daje veću vrijednost vašim proizvodima i povećava angažman i interakciju članova.

Ovo je izvrstan način da jednokratne blagdanske kupce pretvorite u one vjerne i poslije blagdana.

Integrirajte svoje marketinške napore

Svaki promet pretraživanja ostvaren prema vašem web shopu je dobar promet. Održavajte stalan protok sadržaja putem objava na društvenim mrežama, pisanjem blogova, izradom videa i sl.

Stvaranjem originalnog, ažurnog i relevantnog sadržaja za blagdansku sezonu, povećavate vjerojatnost da će vas kupci pronaći.

Npr. ako napišete blog na temu: Vodič za kupovinu darova za Božić i predstavite svoje proizvode, imate veću šansu da prodate kupcima koji čitaju vaš blog. Skroz dok je sadržaj relevantan, ovaj se primjer može primijeniti na različitim vrstama proizvoda u bilo koje doba godine.

Pronađite vaše kupce putem društvenih mreža. Objavljujte na vama relevantnim mrežama, kreirajte objave, priče, videa, promovirajte akcije i popuste, označite vaše proizvode i sl. Kreirajte #hashtag slogan koji ćete koristiti tijekom ove blagdanske sezone i po kojem ćete biti prepoznatljivi. Publika cijeni originalnost i kreativnost. Izvucite maksimum iz svih dostupnih kanala na kojima ste prisutni.

Iskoristite plaćeno oglašavanje

Organski promet je vrijedan, ali plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama može vam donijeti puno više. Odvojite dio budžeta za oglašavanje na društvenim mrežama jer uz njih možete jednostavno poboljšati organski doseg.

Ako imate višekanalni pristup, svakako biste trebali razmotriti i oglašavanje na tražilicama (Google Ads) i optimizaciju ukupne stope konverzije. Ulaganje u plaćeno oglašavanje zasigurno može pomoći u povećanju prometa.

Planirajte newsletter strategiju

Slanje promotivnih e-mailova je ključan dio blagdanskih kampanja. Ako imate posebnu blagdansku rasprodaju, popuste ili posebne ponude – nemojte čekati zadnji trenutak da biste poslali newsletter vašoj bazi kontakata. Svoju bazu kontakata trebate pripremiti puno ranije. Ne zaboravite na taktike hitnosti i oskudice. Ako na vašu promociju stavite vremensko ograničenje ili ograničeni broj proizvoda, stvari počinju biti hitne i kupci će se prije odlučiti na kupovinu. Ovaj je stari trik, ali pali svaki put.

5. Pojačajte korisničku podršku

Budite spremni odgovoriti na sva pitanja i nedoumice i učiniti informacije dostupnima. Ako imate mogućnost, pojačajte svoju korisničku podršku i odgovarajte na upite u roku od 24 do 48 sati. Čak i kada nešto pođe po zlu, pozitivno iskustvo s korisničkom podrškom može dovesti do lojalnog kupca. Prava podrška dostupna je putem telefona, e-mailom i putem društvenih mreža.

Istaknite vaše kontakt podatke i učinite ih lakim za pronalazak

Kreiranje stranice s često postavljenim pitanjima (FAQ) koja nudi brze i jednostavne odgovore također može izgraditi povjerenje kod novih kupaca. Odgovaranje na često postavljena pitanja također može smanjiti pritisak na vašu korisničku podršku.

Zatražite poratne informacije od kupaca

Recenzije igraju sve važniju ulogu u proces kupovine. Potaknite svoje kupce da vam ostave recenziju. Za uzvrat im ponudite popust za sljedeću narudžbu ili besplatnu dostavu. Povratne informacije i recenzije pomoći će vam izgradnji povjerenja prema novim kupcima ali će vam i pomoći da poboljšate svoje proizvode i usluge.

Imate za nas neki projekt?

Novosti i objave

Go to top