Kako odabrati društvenu mrežu na kojoj ćete se oglašavati u 2023. godini?
- Objavljeno: 24/10/2022
- Zadnji update: 13/12/2022
Social media marketing ili marketing na društvenim mrežama danas je neizostavan alat svakog poduzetnika koji želi povećati svoju online prisutnost kako bi dopro do čim više potencijalnih kupaca i klijenata.
Ako niste na platformama poput Facebooka, Instagrama i LinkedIna, kao da i ne postojite.
Lista popularnih društvenih mreža svakim danom sve više raste, kao i broj njihovih korisnika. Kako i ne bi kad i vaša tetka i baka bez problema aktivno koriste barem jednu društvenu mrežu.
Dobro osmišljen marketing na društvenim mrežama može donijeti izvanredan uspjeh vašem poslovanju, stvarajući odanu zajednicu vašeg brenda i povećavajući broj potencijalnih kupaca i prodaju.
Svaka društvena mreža specifična je na svoj način kao i njezina publika pa je logično da univerzalan recept za sve društvene mreže ne postoji.
Dobro osmišljena strategija, ciljevi i plan tek su početak posla pri nastupu na društvenim mrežama.
Kako biste bili uspješni u promociji na društvenim mrežama trebate biti aktivni, povezati se sa zajednicom kreiranjem zanimljivog i vrijednog sadržaja, vizuala, fotografija, videa, oglasnih kampanja, itd. Nakon nekog vremena ćete vidjeti koja društvena mreža vam daje najveći povrat ulaganja i odabrati onu mrežu (ili više njih) na kojima ćete biti prisutni.
Najpopularnije društvene mreže u 2022. godini
Facebook
Facebook je i dalje najpopularnija i još uvijek najveća društvena mreža s čak 2,9 milijarde aktivnih korisnika. Također, najčešće je korištena društvena mreža među tvrtkama diljem svijeta.
Ljudi različitih dobnih skupina koriste Facebook stranice tvrtki kako bi provjerili radno vrijeme, mogućnost kupovine ili dostave, zanimaju ih akcije, sniženja, novi proizvodi, nagradne igre, zapošljavanje i druge svježe informacije.
Ako koristite svoju Facebook stranicu na način da redovito informirate svoje kupce i pratitelje oni će ju češće provjeravati, komentirati i dijeliti.
Organski doseg na Facebooku je značajno smanjen, pa ako želite generirati potencijalne kupce ili pronaći novu publiku, Facebook oglašavanje je najbolji izbor.
Facebook je izvrsna društvena mreža za:
- Izgradnju zajednice i odnose s kupcima
- Promociju tvrtke na lokalnom području
- Oglašavanje
Prednosti oglašavanja na Facebooku:
- Targetiranje savršene preciznosti
- Najisplativiji oblik digitalnog marketinga
- Najbrža izgradnja baze potencijalnih klijenata
- Jednostavan remarketing
- Mjerljivi rezultati
Vodič za Facebook E-commerce
Vodič za Facebook oglašavanje
Na kraju, ne zanemarite Facebook grupe, one su izvrstan alat za stvaranje zajednice koju muči određeni problem. Grupe imaju odličnu interakciju i doseg. Pronađite onu koja okuplja vašu ciljnu skupinu i priključite joj se. Pokažite svoje znanje kroz korisne komentare na tuđe probleme i suzdržite se od direktnog reklamiranja vaše tvrtke.
Instagram
Instagram je druga najpopularnija društvena mreža koja broji oko 2 milijarde aktivnih korisnika.
Postao je najutjecajnija društvena mreža za lifestyle, modu, putovanja, hranu, ljepotu, zdravlje, fitness i sl. koja je promijenila naše kupovne navike. Stoga ne čudi da Instagram za oglašavanje koriste male, srednje ali i velike tvrtke.
Ljudi koriste Instagram kako bi pratili influencere i brendove od kojih kupuju i koji podržavaju njihove osobne vrijednosti. Popularan je zbog različitih vizualnih formata sadržaja poput: objava, storija, prijenosa uživo i videa.
Zbog Instagrama je nastao novi tip marketinga – influencer marketing.
Instagram je izvrstan za:
- Internetsku trgovinu
- Influencer marketing
- Sadržaj koji stvaraju korisnici
- Kulturu tvrtke
Cijena Instagram oglasa je viša od one na Facebooku, što ne znači da on nije dobar kanal za oglašavanje.
Zanimljivost Instagrama leži i u činjenici kako na njemu nisu dozvoljeni linkovi (osim u opisu profila i storijima), što znači da ako želite nekoga usmjeriti van Instagrama, morate koristiti oglase.
Instagram je u vlasništvu Facebooka (odnosno Mete) pa Instagram oglase možete kreirati putem Facebookovog servisa za kreiranje oglasa ali i direktno kroz aplikaciju, odluka je na vama.
Vodič za Instagram Shop
Vodič za Instagram oglašavanje
LinkedIn
Jeste li znali da je LinkedIn bio jedna od prvih društvenih mreža na svijetu? Danas broji više od 800 milijuna korisnika u više od 200 zemalja.
LinkedIn je najpopularnija poslovna društvena mreža na kojoj se možete predstaviti potencijalnim poslodavcima, partnerima i klijentima, predstaviti se kao poslodavac, ali i izgraditi vlastiti brending, potražiti B2B partnere i zaposlenike.
Čak 80% svih social media leadova za B2B tvrtke dolazi putem LinkedIna!
Kako biste znali što raditi, a što ne, potrebno je znati kako funkcionira LinkedInov algoritam.
LinkedIn je odlična društvena mreža za:
- Privlačenje vrhunskih talenata
- Umrežavanje s partnerima, kolegama i kupcima
- Dijeljenje prekretnica tvrtke
- Objavljivanje vijesti i uvide u industriju
Oglašavanje na LinkedInu je znatno skuplje od ostalih društvenih mreža s obzirom na to da se oglašavate profesionalcima iz poslovnog svijeta. Za usporedbu, prosječna cijena po kliku za Google Ads je između 1$ i 2$, za Facebook Ads $1.72 dok je za LinkedIn $5.85.
Vodič za LinkedIn oglašavanje
Twitter
Twitter ima preko 390 milijuna korisnika koju čini pretežito zrela publika.
Twitter se nije puno odmaknuo od svog početnog formata kojeg karakteriziraju objave koje ne mogu biti duže od 140 znakova. Osim objava, dopušteno je objavljivanje fotografija, videa i linkova.
Istraživanja su pokazala kako 82% B2B tvrtki koristi upravo Twitter, koji se za B2B nalazi odmah iza LinkedIna. Mnoge tvrtke se okreću Twitteru kako bi podijelile svoj najnoviji sadržaj, promovirale ponude i povezale se sa svojom ciljanom publikom.
Ako ste vlasnik tvrtke, postoji velika šansa da je vaša konkurencija već na Twitteru.
Koristite Twitter za:
- Praćenje influencera kako biste bili u toku s novostima i trendovima
- Dijeljenje priča kroz niz tweetova
- Budite dostupni za korisničku podršku i odgovore na često postavljena pitanja
Vodič za Twitter oglašavanje
YouTube
YouTube na mjesečnoj bazi koristi više od 2,6 milijardi aktivnih korisnika različitih dobnih skupina.
Možda na prvu niste pomislili na YouTube kao marketinški kanal na društvenim mrežama, ali itekako odgovara zahtjevima. Možete postavljati videa na svoj kanal, komentirati, lajkati druga videa, shareati, pratiti druge kanale koji vam se sviđaju. Osim toga, na svojoj početnoj stranici imate odabrani feed s preporučenim videozapisima.
Koristite YouTube za:
- Vodiče, upute i videa s objašnjenjima
- Oglašavanje (video oglasi i display oglasi na platformi)
- SEO (video zapis dominira u rezultatima na tražilicama)
Zapamtite, ključ marketinga na YouTubeu nije pokušati postati viralan, već dodati vrijednost.
Trebate li koristiti YouTube za oglašavanje? Naravno, jer studije govore kako 95% korisnika Interneta gleda YouTube. Ako se ne uključite zasigurno propuštate nevjerojatne prilike ako u svoj marketinški miks ne uključite video marketing.
Vodič za oglašavanje na YouTubeu
TikTok
TikTok ima impresivnih 1,2 milijardu aktivnih korisnika i najmlađa je i najbrže rastuća društvena mreža svih vremena. Dovoljno je reći da je po popularnosti prestigao i Google!
Tik Tok je društvena mreža koja se bazira na kreiranju kratkih videa kojima možete dodati raznorazne kreativne efekte i glazbu, sve putem vašeg mobitela. Osim toga, sav sadržaj koji kreirate na TikToku možete podijeliti i na drugim društvenim mrežama, zbog čega možete povećati vidljivost.
Ako ste u potrazi za novim trendovima – pojavite se na TikToku. Budite kreativni, uzbudljivi, atraktivni i zabavni kako biste educirali i motivirali TikTok publiku na originalan način.
TikTok nije isključivo za djecu, već za sve one koje zanima nešto novo predstavljeno na zabavan način.
Koristite TikTok za:
- Sudjelovanje u izazovima koji su u trendu
- Objavljivanje smiješnih i inspirativnih videa
- „Relatable“ sadržaj
Iako oglašavanje na Tik Toku još uvijek nije dostupno za područje Hrvatske, ne znači da ono skoro neće biti moguće. Spremite dolje navedeni link na vodič za oglašavanje i budite spremni među prvima kada ono bude moguće.
Vodič za TikTok oglašavanje
Snapchat
Posljednji podaci pokazuju kako Snapchat koristi više od 340 milijuna korisnika a pretežno se radi o mlađoj publici između 10 – 29 godina. Ako je vaše poslovanje usmjereno na proizvode i usluge za tu dobnu tinejdžere i mlade, na pravom ste mjestu.
Temelj Snapchata čine videa i poruke koji nestaju nakon 24 sata. Zvuči vam poznato? Upravo je Snapchatov formata inspirirao mnoge društvene mreže za on što danas poznajemo kao storiji (priče).
Koristite Snapchat za:
- Lokacijski marketing
- Marketing za aplikacije
- „Feel good“ sadržaj
Vodič za Snapchat oglašavanje
Iako društvene mreže naočigled imaju slične funkcionalnosti, svaka od njih je posebna na svoj način pa isti sadržaj ne prolazi svuda. Nemojte kopirati druge, a nemojte ni kopirati sebe. Budite maštoviti, osluškujte svoju publiku i sadržaj prilagodite svakoj mreži posebno.
Teško je prognozirati u kojem će se smjeru društvene mreže mijenjati, koje nove će se pojaviti, koje će opstati, a koje nestati. Pratite trendove i prilagođavajte im se u skladu vašim poslovnim ciljevima i ciljanom publikom.