AG media - Web dizajn studio

Ciljna skupina

Kako odrediti ciljnu skupinu za internet stranicu

Nemojte pasti u zamku i odgovoriti – SVI – jer vam to neće osigurati najbolju moguću stranicu. Naravno da je u nekim slučajevima potreban što veći opseg populacije, ali to ima svoja ograničenja odnosno faktor isključivosti.

Dva su osnovna tipa klijenata:

  • Postojeći klijenti: možda biste željeli zadržati vjernost postojećih klijenata osiguravajući im internetske usluge
  • Budući klijenti: možda biste željeli privući nove klijente koji na Internetu traže vaše proizvode i usluge

Ako vaša ciljna publika potpada u obje kategorije, svrstajte ih po važnosti.

Pripazite na osobine koje određuju vašu ciljnu publiku:

  • Kojih su godina, spola, gdje se nalaze, koji im je prihod, posao itd.…?
  • Koja je vaš trenutačni odnos s njima?
  • Imaju li iskustva s Internetom?
  • Koje su njihove navike pri online kupnji?
  • Koje su im potrebe?
  • Da li je kupac ujedno i korisnik?
  • Zašto posjećuju vašu internetsku stranicu?
  • Što se nadaju pronaći?
  • Kako često koriste Internet?
  • Za što općenito koriste Internet?
  • Koja je prvotna aktivnost koju bi trebali izvršiti kada posjećuju vašu stranicu? (npr. kupnja, potraga za informacijama)
  • Koji su ključni razlozi njihova odabira produkata vaše tvrtke?

U najboljem slučaju postoje odgovori na gore navedena pitanja. Ovo je samo primjer kako, ako se želi i ima resursa, postaviti temelje za percipiranje ponašanja ciljane skupine, te razvoj web stranice.