AG media - Web dizajn studio

Optimizacija za internet pretraživače

SEO: Optimizacija za internet pretraživače

SEO (Search engine optimization) ili,hrvatski, optimizacija za internet pretraživačemogao bi se podijeliti na dvije stvari.

Onaj dio koji mi odrađujemo je dio koda, brzine učitavanja, HTML semantike (logika HTML koda) i ostalih tehničkih potrebnih elemenata.

Zatim, onaj koji nije povezan s tehničkom niti vizualnom izradom stranice, a to je izrada sadržaja, ponajviše teksta. Ovdje upadaju copywriteri - ljudi koji se bave samo s izradom tekstualnog i marketinškog sadržaja. Ako se želite najbolje izraziti i istaknuti najbitnije, tada to učinite tekstom s određenim ključnim riječima (ali ne zloupotrebljavati količinu riječi). U tom slučaju imate par opcija. Dati zadatak svom zaposleniku da napiše više kartica teksta o tvrtki, uslugama ili proizvodima. Ili možete i vi, dapače. Ili angažirati copywritera/icu.

  • MODX - SEO CMS

    MODX - SEO CMS

  • MODX - SEO CMS

    MODX - SEO CMS

Iz našeg iskustva, dobar tekst (prije svega informativan i relevantan za korisnika te ažuriran) je pola posla dobrog SEO-a. Ako očekujete dobru poziciju na Internetu, a imate par rečenica o tvrtki i par rečenica o uslugama te kontakt podatke, teško da ćete napraviti pomake, pogotovo ako imate poveću konkurenciju.

Također nemojte miješati AD-words (plaćeni oglasi o Google-a) sa SEO-om. Ti oglasi ne utječu direktno na rangiranje web stranice. Više o AdWords oglasima pogledajte ovdje.

Mi ne dijelimo SEO kao nešto zasebno, nešto bez čega bi se inače moglo izrađivati web stranice - SEO bi trebao biti neodvojivi dio faze izrade web stranica općenito. Ali zbog Vas smo ga ipak odijelili kao zasebnu temu.

Glavne grupe za uspjeh

  1. On the page SEO
  2. Off the page SEO
  3. Violations (prekršaji)

Svaka od grupa ima svoje podgrupe. A svaka podgrupa sadrži određeni broj faktora koji su različite težine, odnosno važnosti. Niti jedan samostalnifaktor ne može garantirati veliki uspjeh. Upravo dobro podešena većina faktora, ili najboljesvih faktora, ima za posljedicu uspješno rangiranje na pretraživačima.

Ako imate super kreiran glavni naslov neće pomoći, isto tako ako imate lošu kvalitetu teksta, ili premalo teksta. Imati puno linkova (poveznica) koji vode na vašu sa druge stranice također neće pomoći, ako nisu dobre kvalitete i važnosti. Nekolikopozitivnih čimbenika će povećati šanse za uspjeh, no također prisutnost negativnih čimbenika će ih pogoršati.

Ono što mi radimo u vezi s SEO-om

On the page SEO

  • meta oznake: title, description, author, ...
  • naslov stranice: kratka ključna riječ, bogat opis
  • naslovi i hijerarhija: ključne riječi u vodećim oznakama
  • kod: ispravna semantika HTML-a
  • tekstovne veze: svaka stranica dostupna putem veze s ključnom riječi
  • sadržaj: jasan, koristan, stranice bogate informacijama
  • ključne riječi i fraze: uključene u glavni tekst (ali ne pretjerivati s količinom - tekst mora biti informativan i čitljiv upravo za korisnike)
  • slike: naziv slike, kratke i informativne ključne riječi u obliku ALT fraze
  • brinemo o brzini učitavanja (ali to ovisi o količini sadržaja, brzini internet veze i jačini računala)

Ono što ne radimo, ali vi to možete

Off the page SEO

Ovi faktori nisu u potpunoj kontroli autora ili vlasnika stranice.

Kvalitetan sadržaj (koji je u potpunoj kontroli vlasnika web stranice) -informativan i relevantan za korisnika te redovito ažuriran će vjerojatno dovesti do takvih uvjeta koji će generirati boljim rangiranjem. A to je linkanje tj. povezivanje sa određene stranice na vašu – to se traži. Iz više razloga korisnici mogu biti inspirirani vašim tekstom, mogu biti kvalitetno informirani i sl. Upravo zbog tih razloga će biti motivirani objaviti link sa određene stranice na vašu, jer žele sa drugima podijelit ono što je baš njima pomoglo ili bilo od koristi. Ali postoje mnogi uvjeti koji određuju koji i kada će linkovi biti uvaženi kao kriterij za bolje rangiranje, na koje ni izvođač ni vlasnik stranice ne može utjecati direktno.

  • Link building – građenje linkova, odnosno objavljivanje u direktorijima (ne bilo kojima), blogovima, forumima uz uvjet da to ne radite prečesto ili prerijetko i izvan konteksta (spam) te da ste informativni.
    U biti, ako inače niste aktivni član određene grupe ili nemate naviku komentirati na stranicama sadržajno vezanim sa vašima, onda nemojte uopće objavljivati linkove na vaše stranice – ne zato što je zabranjeno od npr. Googlea, već oni neće imati snagu niti željene rezultate.
    Znači možete vi odraditi posao građenja linkova, ili će to odraditi korisnici, spontano, ali samo ako su imali određene koristi od informacija na vašim stranicama.
  • Kvaliteta linkova
    • linkovi sa pouzdanih, kvalitetnih i uglednih web stranice koje su povezane sa sadržajem na vašim stranicama (isti ili sličan sadržajni kontekst). Reciprocitet, odnosno izmjena linkova sa bilo kime ne donosi rezultate
    • poveznice sa cijenjenih društvenih mreža
  • Količina linkova uz uvjet da su kvalitetni
  • Lokacija korisnika na regionalnoj, nacionalnojili lokalnoj razini

Sve u svemu, Off Page faktori rangiranja se svode uglavnom na kvalitetu sadržaja, linkova sa uglednih i kvalitetnih stranica. Riječ je o izgradnji publike, stjecanju povjerenja korisnika, te objavljivanju istinski korisnih informacija koje ljudi žele ili trebaju konzumirati.

Violations

Prekršaji su, generalno gledajući, metode tj. taktike kako prevariti ili manipuliratirazumijevanje pretraživača o načinu određivanja važnosti web stranica. Mnogi svjesno krše pravila u nadi da neće biti otkriveni, no može se dogoditi da uz dobre namjere, ne znajući pravila, budu pokrenuti filtri od npr. googlea pod imenom “spam” ili“black hat” - koji dijelom ili potpuno smanjuju vidljivost web stranice u pretraživaču.