AG media - Web dizajn studio

Blog

Foundation trening za povećanje snage i slobodu kretanja

Foundation trening za povećanje snage i slobodu kretanja

Ovdje nije riječ o Foundation od ZURB-a. Već o zaista pravom fizičkom treningu koji mogu koristiti svi, rekreativci, geekovi, pa čak i sportaši. Tako barem kaže autor i kreator treninga, Dr. Eric Goodman.

Mislim da se svi slažemo, da posao koji zahtijeva dugo sjedenje, nije uopće ugodno niti zdravo. Od lošeg podmazivanja zglobova, do slabije probave i većoj podložnosti stresu. Ne zvuči dobro. Ja to znam iz vlastitog iskustva. Ok, prehrana je druga priča te još bitnija.

Osim tih vježbi, potrebno je prekidati rutinu sjedenja, recimo svakih 30 min (idealno), pa malo prošetati po uredu ili stanu, pogledati kroz prozor (idealno da gledate u zelenilo), udahnuti par puta vrlo duboko, i već ste učinili mnogo za zdravlje, dugoročno gledajući. Neki to i rade, barem djelomično kad je pitanje zdravlja. Čak izlaskom iz ureda, ali onda naprave jednako, ili još goru stvar, zapale cigaretu. Što je bolje? Bolje je ne zapalit i izaći van.

Bez obzira na ostale životne navike, sjedenje lagano ubija zdravlje naših krhkih tijela. Nekome nakon 5 god., nekome nakon 30 god. I uvijek oni „Exception to the rule“, rasturaju bez obzira što radili.

Foundation trening se može koristit kao pravi, relativno težak/lak trening (ovisno da li se bavite nekim sportom ili rekreacijom), i kao set manji broj vježbi (vrlo kratka verzija treninga), koristeći kao pauzu od sjedenja. Idealno bi bilo raditi na oba načina, pauze sa vježbama i trening u slobodno vrijeme.

Foundation trening

Na sljedećim linkovima i videoima možete naučiti kako i zašto koristiti tu vrstu treninga odnosno vježbi.

Prikaz nekih vježbi, koje možete koristiti umjesto „puš“ pauze.

Malo teorije na TEDx-u

Pa još malo teorije u obliku članka, How Foundation Training Can Help You Maximize Strength and Freedom of Movement

Nakon toga, i ako ste probali vježbe, te vam se svidjelo, preporučam da kupite cijeli set videa, foundationtraining.com/store. Isplatiti će se, jer dok god imate relativno zdravo tijelo, moći ćete i dalje sjediti, znači možemo raditi, biti produktivni = zaraditi kruh. A raditi moramo, jel tak?

A ja bih si rado priuštio Stir Kinetic Desk, ali za to već treba dublji đep. Ne zbog toga što prati potrošnju kalorija (jer stajanje nije bog zna šta bolje u potrošnji kalorija od sjedenja, tako mi moja logika navodi), već zato što te prisiljava da ustaneš na kratko vrijeme, što je jedan vid promijene položaja tijela, a promjena je poželjna. Iako ni dugo stajanje nije dobro, ovo rješenje je balans između dva zla. Nema idealnog rješenja, jer ipak moramo sjediti, barem za sada.

I za kraj

Foundation trening

Comments

comments powered by Disqus